חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

חיסוני כלבת לחיות הבר

 

השירות הווטרינרי העירוני מסר השבוע כי במסגרת הפעילות למניעת התפשטות מחלת הכלבת, פוזרו לאחרונה בשטחים הפתוחים שמקיפים את העיר פיתיונות המכילים חיסונים נגד כלבת.

 

 השירות הווטרינרי העירוני מסר השבוע כי במסגרת הפעילות למניעת התפשטות מחלת הכלבת, פוזרו לאחרונה בשטחים הפתוחים שמקיפים את העיר פיתיונות המכילים חיסונים נגד כלבת. הווטרינר העירוני, ד"ר עופר עינב, הסביר כי הפיתיונות מכילים חיסונים אוראליים (חיסון לחלל הפה), ומטרתם היא לחסן את אוכלוסיית השועלים, התנים והצבועים בשטחים שבהיקף החיצוני של מודיעין מכבים רעות.

 השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות שמורות הטבע והגנים החלו במבצע החיסון האוראלי בשנת 1998 באופן ניסיוני בצפון מדינת ישראל, בעקבות עליה חדה במספר אירועי הכלבת בחיות הבר. החיסון מתבצע על ידי פיזור פיתיונות שנזרקים לקרקע ממטוס קל, הטס בגובה נמוך. כל פיתיון מורכב משני חלקים, חיצוני ופנימי, כאשר החלק החיצוני הוא כיסוי של קמח דגים ריחני, שמושך את חיות הבר, ובתוך החלק הפנימי מצויה אמפולת ניילון ובה נוזל תרכיב החיסון. חיית הבר, אשר אוכלת את הפיתיון, קורעת בשיניה את אמפולת הניילון, כך שנוזל התרכיב בא במגע עם רירית הפה וגורם להתחסנות בעל החיים.

 בשירות הווטרינרי הסבירו כי במודיעין מכבים רעות פוזרו הפיתיונות על ידי המפקחים הווטרינריים באופן ידני, בגלל שבשטחים אלה, הקרובים לבתי תושבים, מטוס לא יכול לבצע את זריקת פיתיונות. פיתיונות הונחו גם באזורים בהם התקבלו תצפיות תושבים על נוכחות שועלים בשנה האחרונה.

חשוב להדגיש כי אין כל סכנה בפיתיונות, אולם אין לגעת בהם ויש להקפיד שילדים לא יאספו אותם. בכל מקרה של מגע ישיר בפיתיון, יש לרחוץ היטב את הידיים תוך שימוש בסבון וליצור קשר עם השרות הווטרינרי העירוני.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים