חיפוש
 
לדף הבית >>     איריס לביא, אימון עסקי, מודיעין >>

למה הפערים בין העניים והעשירים גדלו

 

כמה מילים על הכלכלה - ללא לכלכלנים.

 

התשובה פשוטה, כסף מזויף ומורים מזויפים ! כששואלים אותנו מהו כסף מזוייף? התשובה הראשונה שניתנת, הוא ”יצור של כסף ללא אישור הרשויות המוסמכות” כהגדרת המילון (ויקיפדיה) בדרך כלל הדבר מיוחס לעבריינות ולגורמים פליליים. אך מה אם הכסף מודפס על ידי הרשויות המוסמכות? האם הוא כשר? או אולי גם הוא ”מזויף” בחסות החוק? ואם נאמר שכסף מזויף : ”הופך את העשירים לעשירים יותר, אבל הופך את העניים ואת אנשי מעמד הביניים לעניים יותר” .(פייק – רוברט קיוסאקי) קשה לקבל את המשפט הזה? בואו ננסה להבין אותו ולשם כך חייבים להבין את ההיסטוריה של הכסף. ההיסטוריה של הכסף בקצרה בעבר הרחוק אנשים החליפו סחורה בסחורה, על מנת להתקיים, הדייג היה נותן דגים ובתמורה קיבל חלב, התופרת קיבלה צמר ובתמורה נתנה סוודר, האופה היה נותן לחם, החקלאי היה נותן תבואה, כך התנהל המסחר בתחילת דרכו (מעל ל 6000 שנה).

התיעוד הראשון להמרה של סחורה במטבעות הכסף היה לפני כ 6,000 שנים במצרים העתיקה מתכות יקרות כדוגמת זהב כסף נחושת, נסחרו כבר בתקופה הזו, עוד אז נעשתה הבדלה בין סוגי המתכות השונים, באמצעות אבן הבוחן. אבן הבוחן - אבן אפורה-שחורה דמוּית צור ששימשה לבדיקת טוהר הזהב והכסף על ־ ידי שפשוף המתכת הנבדקת (מילון אבניאון), בדיקה של מתכות באמצעות האבן הולידה עוד בתקופה הקודמת את הקביעה שזהב נחשב ליקר יותר מכסף (וכך גם היום). נרוץ עוד קצת עם השנים קדימה, ונגלה שהמטבע המתועד ששמור במוזיאון בצרפת מתוארך ל 700 שנה לפנה”ס. מטבעות כסף וזהב (ועוד מספר מתכות נוספות) נהיו פופולריים מאוד בקרב אוכלוסיית העולם והם שימשו לסחר בין אנשים בעולם, דרך אגב הרומאים הם אלו שהמציאו את המושג הכסף המזויף כאשר מהלו את הזהב / כסף במתכות זולות כגון בדיל ונחושת.

הראשונים שהשתמשו בכסף מנייר היו הסינים בזמן שושלת טנג בשנים שבין 618-907 לספירה, אירופה אימצה את שטרות הכסף רק לקראת המאה השבע עשר (1600 לספירה) ואז גם הוקמו הבנקים. לפני כן, מי שעסק בכך ושמר על המטבעות היו בעיקר הצורפים אשר הנפיקו קבלה על כל מטבע שהופקד אצלם, ובהמשך הנפיקו אישור שמטבעות הכסף קיימים אצלם, ועל סמך האישור הזה, האדם יכול היה לרכוש מוצרים ושירותים אחרים. הכסף היה מגובה, כנגד כל שטר, היה מטבע. עם התפתחות עולם הפיננסי, ומערכות הבנקאיות, הדברים השתנו. לפני שניכנס לשאלה למה הכסף נציין שישנם שלושה סוגי הכסף בעולם (רוברט קיוסאקי, פייק

) 1. כסף של אלוהים : המתכות זהב וכסף

2. כסף של הממשלות : כל מדינה והמטבע הרלוונטי שלה

3. כסף של אנשים: מגוון מטבעות הקריפטו – ביטקוין, דוג`יקוין ארתיום ועוד... למעט כסף של אלוהים, שני הסוגים האחרים הם כספים מזוייפים! למה הכסף הוא כסף מזויף על מנת להבין זאת, צריך להבין את השתלשלות הכלכלה בת זמננו ולשם כך נחזור לתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, כאשר 44 מדינות העולם התכנסו על מנת להסכים על הכללים החדשים של המערכת הכלכלית הבין לאומית. . לפני כן חשוב להבין, שהתשלום עבור צריכת מוצרים התבצעה באמצעות מטבעות כסף / זהב, שנשלחו על גבי אוניות. לפני המלחמה, המטבע הבריטי, הליש”ט , היה המטבע המוביל בעולם הכסף. בעקבות המלחמה, אנגליה נאלצה לשלוח את הזהב שלה לארה”ב, על מנת לשלם את מחיר המלחמה, וכך נוצר מצב שבו, מרבית הזהב נמצא פיזית בארה”ב. ארה”ב מצידה סיפקה שטרות כסף בהתאם לערך הזהב שברשותה לכל העולם, תוך הבטחה שהיא מגבה כל דולר שיוצא ממנה בזהב שקיים אצלה!

חשוב להבין שארצות העולם בטחו בארה”ב! התאוששות הכלכלה האירופאית והיפנית, בין השנים 1950-1960 לאחר תום המלחמה, הביאו לייצוא של התוצרת שלהם לארה”ב, ארה”ב החלה לייבא מוצרים אליה, הרבה יותר מאשר לייצא החוצה וכך, שטרות הכסף שהיו בארה”ב יצאו חזרה לכיוון אירופה, הדבר הלחיץ את ארה”ב שרצתה לשמור על יוקרתה! להזכירכם לכל שטר כסף שיצא... היה גיבוי של מטבעות זהב במרתפי הבנק. התפנית של ארה”ב לאור בריחת הכסף מארה”ב חזרה לאירופה, ועל מנת לשמור על יוקרתה של ארה”ב כמדינה המובילה והבטוחה הפר ניקסון בשנת 1971 את ההבטחה שכל שטר שארה”ב מנפיקה, מגובה במטבעות זהב, הדפיס שטרות כסף, ובפועל ניתק את הגיבוי ואת הקשר שבין שטרות הכסף למטבעות זהב. בתחילה דובר על כך שהדבר זמני... (כל דבר זמני לבסוף הוא הכי קבוע שיש) אך ניקסון הועף מהשילטון בעקבות פרשת ווטרגייט, והבאים אחריו השאירו את המצב על כנו....

וכך התחיל הכסף המזויף... הדפסת שטרות ללא כיסוי אמיתי! התופעה התרחבה יותר ויותר ובמגוון שיטות שפותחו עם השנים, עד למשבר הגדול של 2008, הנפילה הגדולה של הבנקים בארה”ב. אם נסכם את מה שנאמר עד כה, בעבר לכל שטר כסף היה גיבוי ממשי במטבעות זהב ב 1971 – ארה”ב הפסיקה את הגיבוי משנת 1971 – לא לכול $ יש גיבוי בצורת מטבעות זהב, ומכאן תחילתו של הכסף המזויף! הדפסת שטרות כסף ללא כיסוי אמיתי כנגד! (ישנן כמובן עוד דרכים ליצר כסף מזויף על זה במאמר אחר) לשאלה למה הכסף של האנשים – מטבעות הקריפטו, אף הוא כסף מזויף? נקדיש מאמר נוסף, יחד עם זאת כסף זה מבוסס על כספים מזויפים... איך זה קשור למורה מזויף? עובדה היא שכ 90% מההון העולמי מרוכז בידי 1% מאוכלוסיית העולם. הכלכלה למעשה מנוהלת על ידי האלפיון העליון ! לא הממשלה אלא אלו שמחזיקים את הכסף!!! בואו נבחן כמה עובדות גלויות ופשוטות.

1. כמעט כל האוניברסיטאות ממומנות על ידי האלפיון העליון. 2. התכנים הנלמדים באוניברסיטאות, משמשים את אותו אלפיון, האוניברסיטאות מכשירות סטודנטים, כך שיוכלו להתקבל לעבודה אצל אותו אלפיון. 3. באוניברסיטאות מלמדים איך להיות רופא טוב, עו”ד טוב, איך להיות מנהלי עסקים טובים. 4. כמעט 90% המרצים מלמדים תיאוריה! לא מלמדים איך באמת להתעשר ממה שלימדו! 5. ניתן לצמצם את זמן הלימוד בחצי, מי יוותר על הכנסה נוספת? נבחן שוב את משפט 4 המרצים מלמדים תיאורה! מרבית המרצים לא עשו דבר עם הידע! הם לא ייצרו דבר הם רק לימדו על הדבר ואיך בתיאוריה ניתן לעשות זאת.

מורה שמספר את התיאוריה ולא עשה בעצמו... הוא מורה מזויף! אין זה אומר שלא חשוב ללמוד! תלמדו אצל מי שעשה את מה שאתם רוצים לעשות! מי שחווה ועבר את הדרך והגיע להצלחה אותה רוצים להשיג! ”מורים מזויפים מלמדים באמצעות הרצאות וספרים... מורים אמיתיים מלמדים מניסיון החיים שלהם, מהטעויות שלהם, ומעודדים אתכם לנהוג כמוהם.” (רוברט קיוסאקי – פייק) והכי חשוב, תיישמו!!! איך עוד נוצר כסף מזוייף ומהי הסכנה הכי גדולה הטמונה בזה, איך להיות מוכן למפולת הבאה...

איך עוד נוצר כסף מזוייף ומהי הסכנה הכי גדולה הטמונה בזה, איך להיות מוכן למפולת הבאה במאמר הבא...

יש לכם עוד שאלות לאיריס לביא ושלומי בוסקילה אימון מנטלי? כנסו!

Is360.lavi@gmail.com   050-6775989

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים