חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

מה עושים כשהוא קשור לאמו יותר מידי

 

יעל מראשון מבקשת לשמוע מיועצת הנישואין שמרית אלישע שלום מה עושים כשהבעל מדי קשור לאמא שלו? לתשובתה של שמרית כנסו...

 

התערבות משפחתית

יעל | 29/06/2017

שלום מה עושים כשהבעל מדי קשור לאמא שלו?

 

שלום יעל,השאלה שלך  היא סוגיה נפוצה בין בני זוג. ומתכתבת עםהיבטים מורכבים  של המשפחה המורחבת . ראשית אומר לך מה  המצב הרצוי ואח"כ נדון בדרך לעבור מהמצב המצוי למצב הרצוי.  כשבונים בית  שמים שלט "כאן בונים הכניסה לזרים אסורה" בית הוא מבצר שבו בני הזוג בונים  מורשת לדורי דורות . המפגש בין שני  אנשים גם כך הוא מורכב. אז להכניס לתוך זה "טבחים" נוספים. זה עשוי להקדיח את התבשיל. התורה מורה לנו "ועזב איש אביו ואימו ודבק באשתו" היהדות מאד מייקרת את מקומה של האישה בבית.

עקרת הבית היא עיקר הבית וכזאת יש רק אחת. לעיתים גם לחמה יש קושי לשחרר את הילד שלה. לעיתים זה יושב על חסכים בחיי הזוגיות שלה. לא סתם מערכת היחסים בין החמה והכלה היא  מושא להומור. ללא ספק יעל יקרה. הבעל צריך לדעת לשמור על הגבולות. אולם. מצד שני גם אזהרה לאישה.יש לשמור על אלגנטיות, לכבד את החמה ולהפנות מסרים אסרטיביים מתוך רגישות וכבוד.

טיפ- לעבור לשפה של אנחנו. כשהחמה מזמינה לא  כדאי למהר ולומר לא. אלא "אנחנו נחשוב ביחד ונודיע לך . תודה על ההזמנה אנחנו מעריכים זאת מאד. זכרי יעל, כשמכבדים את האדם שמולך הוא יכבד גם אותך. 

ועכשיו נטפל גם בבעל. -  קצת קשה לתת תשובה גורפת כי יש לקחת בחשבון את התמונה הכוללת . יש גברים שפשוט לא משחררים.ויש גברים שבורחים  לאמא בגלל בעיות בבית. לרוב בחדר הטיפולים אני שומעת גרסאות הפוכות ואני שואלת האם הם בטוחים שזה אותו הבית.אני רוצה להיות זהירה ולזכיר כי יש שני צדדים למטבע. אני מציעה לגלות פתיחות.לנהל  שיחה עניינית ונעימה עם הבעל. לספר לו שהוא חשוב לך. המנעי מפגיעה בכבודו. אין שום סיבה שמצדיקה זאת 

בהצלחה 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים