חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

האם בישול שום או בצל משנה את הערכים התזונתיים

 

במסגרת פורום ”הכה את המומחה”, שאלו הגולשים את הנטורופתית בטינה ססמסקי, שאלות אותן אנו מביאים בפניכם, בצירוף התשובות. הנה כמה שאלות עליהן ענתה בטינה באופן מפורט ומועיל. אם גם לכם יש שאלות בנושאי נטורופתיה  כנסו...

 

 הערכים בשמן  זית מחומם

בטינה שלום.  "שום עם שמן זית שעבר חימום 180 מעלות בתנור למשך כרבע שעה: האם ערכיו וסגולותיו התזונתיים/הרפואיים נשארו ? פחתו ? התבטלו ? (האם תלוי אם השחים או לא? ) כנ”ל בצל פרוסות בשמן זית שחומם בתנור לחצי שעה - השאלות כדלעיל. . בתודה מראש."

בטינה:  " שלום זאב בן מאיר,תודה על השאלה. אכן, בישול של שום או בצל משנה את הערכים התזונתיים שלהם.  גם שום וגם בצל מכילים סיבים בלתי מסיסים (צלולוז) שאינם נהרסים בבישול אבל, את כל הערכים התזונתיים המביאים ליתרונות בריאותיים שבגללם אנו צורכים אותם, מעט נהרסים בחום.  ערכים אלו הם תרכובות גופרית, הנלחמים נגד סרטן ומגינים על הDNA -אנזימים רבים כגון אליצין שהוא נוגד קרישה.  

לכן, אם אתה מעוניין לשמור על המרכיבים הללו, כדאי לך לצרוך שום ובצל חיים, ושים לב: אפילו כדאי לכתוש את השום או לקצץ את הבצל ולהניח במשך 10 דקות לשום ועד 30 דקות לבצל, כדי שהאנזימים יתחילו בפעולתם, ורק אז לצרוך.אבל אין שום נזק בריאותי הנגרם מצריכת פקעות הטעימים הללו כאשר הם מבושלים.

כנגד, יש את העובדה שבצל מכיל כמות יפה של קוורציטין, חומר מאוד מעניין שהוא נוגד חמצון, נוגד דלקת, מעכב אסטרוגן ובלפי המחקרים האחרונים ידוע שהוא מונע מתאים סרטנים להשתמש בסוכר ובחומצות שומן כמקור לאנרגיה להתפתחות.  קוורציטין המקסים הזה  בא על ידי ביטוי כאשר הבצל עובר חימום!  ככה שכאי לצרוך בצל גם חיי וגם מוקפץ, מבושל, אפוי...קצת מזה וקצת מזה! לגוון בקיצור!"

------------

 

 המיוחד בשיטת ההרזיה 

"שלום לך, יש הרבה פרסומים על הדרכים להרזיה נכונה. מה מיוחד בשיטה שאת מציעה?" 

בטינה: "שלום אורנה,תודה רבה על השאלה.נכון את צודקת, יש המון שיטות הרזייה, המון פרסומות, קבוצות, ספרים, יועצים, תוכניות טלוויזיה וזה מאוד מבלבל את הציבור.

ההבנה שלי היא ששיטה שהיא פותחה להמונים אינה עובדת בדרך כלל, או שהיא עובדת לתקופה במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב גם עלולה לגרום לנזקים בריאותיים ותחושת תסכול וכישלון.

אם לענות לשאלתך, אני עובדת על בניית תכנית ייחודית עבור המטופל, בדרך של הבנה של הקשיים הספציפיים של המטופל, בדרך שמתייחסת למחלות רקע ומצבים בריאותיים של אותו מטופל, הבנה עמוקה של אורח חייו, העדפות תזונתיות, אבחון מקיף של פעילות מערכת ההורמונלית, כולל הורמונים המעורבים במנגנוני השובע והרעב (דבר שיש בו חשיבות עליונה בכל תהליך הרזייה ומשתנה מאדם לאדם), איתור של חסכים תזונתיים.  התוכנית כפי שאת רואה היא תכנית מקיפה וכוללת ומאוד מאוד אישית ויש לציין שהיא מבוססת על המחקרים הכי עכשוויים בתחום התזונה והירידה במשקל לצד ניסיון רב שנים."

------------

 

הטיפול במעי רגיז

"בטינה שלום, כיצד אפשר לטפל במעי רגיז עם רגישות לגלוטן בשיטת הנטורופתיה?" 

בטינה:   "שלום מלי,לרפואה הטורופתית יש מגוון כלים לטיפול ולהקלה על תסמיני המעי הרגיש (או רגיז) ורגישות לגלוטן:   תפריט מותאם, פונקציונלי ואישי למטופל, בעיקר.

בנוסף, התאמת תוספי תזונה במקרה ויש צורך כגון ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו או חומצות שומן ספציפיים לתסמינים אבל שוב, בהתאמה אישית, כי מה שמתאים לאחד, לא תמיד מתאים לאחר.  חייבים להילקח בחשבון הרקע רפואי, נטילת תרופות מרשם וכו’.

צמחי מרפא גם נכנסים לתמונה בגלל המרכיבים הפעילים של אותם צמחים המסייעים בשיקום רקמות מערכת העיכול, להקל על העיכול, לשפר את מצב היציאות (עצירות או שלשולים), לשפר יכולת ספיגת נוטריאנתים ולהקל על כאב.  כפי שאת רואה, הטיפול הוא רחב וכולל אבל בעיקר מותאם אישי. פורמולות צמחי מרפא חייבים במרשם הנטורופת ומיוצרים בבתי מרקחת או מעבדות ייחודיות."

-------------

 

קורסים בתחום ההרזיה

"בטינה שלום. רציתי לברר על הקורסים שלך בתחום ההרזיה. מה הם כוללים? צריך לעבור בדיקות כלשהן כדי להתאים לי תפריט?"

בטינה:"שלום רעות,תודה על שאלתך. אינני מלמדת קורסים בנושא הרזייה, אבל כן עוסקת בתהליכי הרזייה בקליניקה ליחידים וגם בזוגות. " 

 

 יש לכם שאלות  לבטינה? כנסו...

 

בטינה ססמסקי–נטורופתית מוסמכת:  עוסקת בתהליכי הרזייה בקליניקה ליחידים וגם בזוגות

כנסו לדף הפייסבוק של בטינה

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים