חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

מפגש מרגש עם נשיא המדינה

 

הסופר והמשורר מוטי לוי מנס ציונה, שאירוע מוחי קשה מאוד פגע בחלק גדול מיכולותיו המוטוריות, העניק לנשיא המדינה יצחק הרצוג את ספרו ”פטריוטים מחוץ לגבולות”

 

הסופר והמשורר מוטי לוי מנס ציונה, שלפני שש שנים לקה באירוע מוחי קשה מאוד שפגע בחלק גדול מיכולותיו המוטוריות, העניק בשבוע שעבר לנשיא המדינה יצחק הרצוג את ספרו החדש "פטריוטים מחוץ לגבולות" (הוצאת ניב). הספר כולל שלושה סיפורים מרתקים ונועזים על פטריוטים ישראלים בחו"ל. נועזות, תושייה ואומץ לב הם רק חלק מתכונות גיבורי שלושת הסיפורים הנועזים על פטריוטים ישראלים בחו"ל.

במהלך הפגישה בבית הנשיא סיפר מוטי לוי לנשיא המדינה יצחק הרצוג על מקורות השראתו ועל נסיבות כתיבת שלושת הסיפורים המופיעים בספרו, שנועזות, תושייה ואומץ לב הם רק חלק מתכונות גיבוריהם. מוטי אף הציע לנשיא הרצוג לקדם יוזמה מקורית שלו לתחרות שבה ישתתפו כותבים וכותבות בעלי מוגבלויות. הוא גם הצטלם עם הנשיא הרצוג ועם הספר "פטריוטים מחוץ לגבולות".   

בסיפור "אהבה מסוכנת" מסופר על שלומי, קצין בכיר לשעבר בסיירת מובחרת בצה"ל ואיש עסקים מצליח, נקלע להתרסקות מטוס מעל חופי ערב הסעודית, והוא היחיד שניצל. מרגע זה מתחילה עלילה מפותלת ודרמטית המשפיעה על כל חייו, בחירותיו והצעדים שינקוט בדרך הביתה. "חטיפה בפירמידות" הוא מותחן מלא אקשן על החיפושים אחר שני נערים חטופים במצרים של שנות ה-80 בכוחות משותפים של שגרירות ישראל במצרים ושל משטרת מצרים. הנערים החטופים מנסים להשאיר סימנים למשטרה המחפשת אחריהם. "הגבר השרמנטי, האישה, המאהבת והחברה" עוסק בסוחר נשק ישראלי יפה תואר השוהה באפריקה ומנהל רומן עם יהודייה אמריקאית יפה, כשהסיפור מתפתח למשולש רומנטי מסקרן ומלא הרפתקאות.

מוטי לוי עבר שיקום בבית לווינשטיין, שכלל מאות שעות פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק ומגוון טיפולים נוספים כולל בבית החולים תל השומר, עד שכיום, למרות שהוא עודנו נזקק לסיוע ומתקשה בתפעול ידו ורגלו השמאליות, שבו אליו רוב יכולותיו והוא נעזר להליכה במקל ואף נוהג, תחת מגבלות וברכב נכים. הוא הוגדר על ידי הרופאים כנס רפואי ומאז אינו מפסיק לכתוב: ספרים, שירים ותסריטים. בשנים האחרונות הוא מטופל במחלקה הסיעודית של בית החולים הגריאטרי גולדן קייר בנס ציונה.

בימים אלו הוציא מוטי לוי את הסינגל "הדרך לאושר", שנכתב על סיפור אמיתי שהתרחש לפני כ-15 שנה. בת זוגו באותם ימים עשתה עבורו מחווה רומנטית, שכללה את התיאור המופיע במילות השיר, כולל הוורד שהניחה על מיטתו. לפני כחצי שנה הכיר מוטי לוי את המוזיקאי, היוצר והמעבד המוזיקלי ניר בכר מנס ציונה, שמשתף איתו פעולה בפרויקט המוזיקלי "הפרויקט של מוטי לוי" שבמסגרתו הוא מלחין, מפיק, מעבד מוזיקלית ומקליט שירים שכתב מוטי לוי, כולל שיתוף פעולה עם מוזיקאים ומוזיקאיות נוספות המבצעים את שיריו. עד כה הוקלטו במיזם השירים "הדרך לאושר", שאותו שרה יעל מגל, ו"אמא", שאותו שר ניר בכר.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים