חיפוש
 
לדף הבית >>     אורית רוברונסקי, טיפול גוף ונפש, גדרה >>

איך להתמודד עם טראומה אישית - לאומית

 

אילו דרכי התמודדות מהעולם הרגשי קיימות לטיפול בטראומה אישית-לאומית כזו שעוברת על כולנו בתקופה זו? שאלה טובה, ואורית רובנובסקי תסייע לכם להתמודד עם מה שמכונה טראומה לאומית והשפעתה על הפרט.

 

זו שאלה שכולם מעלים אותה בתקופה הזאת וכמובן לא אתחמק ממנה. 

רק אגיד לך, שאני ממש תוהה למה כולם חושבים שהפתרון הוא התמודדות והתגברות.

כל אחד מאתנו וכולנו כעם התמודדנו לא פעם עם מצבים קשים ומורכבים, ניצחנו, כביכול, במלחמות רבות, סבלנו לא מעט, למדנו להתגבר, אך כפי שאומרים - על כל כוח יש עוד יותר כוח! כולנו עדים לכך שרף הקושי רק הולך ועולה בקצב מסחרר.

לצד כל אלו ידענו גם ימים טובים ושמחים וכולנו רוצים שירבו כאלה. אז בואו נחשוב מה עלינו לעשות כדי להגיע לזה.

אנחנו רק ממלמלים בפסח "עבדים היינו לפרעו במצרים" ובפועל נשארים עבדים, רק לא במצריים אלא בארצנו, כי לא נפרדנו מתודעת הילד, שזקוק לאימא ואבא שידאגו לצרכיו ולביטחונו. 

בואו נשאל את עצמנו מהי חירות או במה אדם חופשי שונה מעבד?

אולי יש לכם תשובה אחרת ואשמח לשמוע, אבל מה שאני חושבת - לאדם חופשי יש סמכות פנימית, הוא לא זקוק שינהלו אותו ואף אדם או גוף כלשהו לא יצווה עליו לבצע פקודה, במיוחד כשהיא עלולה לפגוע בבריאותו או בחייו. אדם חופשי לא ייתן פקודות ולא יצור מלחמות, כי בעיניי להיות חופשי זה להיות מלא אהבה כלפי עצמי וכלפי כל העולם. זה לא אומר שבמצב מסוים הוא לא יצא להגן על מישהו, אך לא כי קיבל צו אלא מרצונו החופשי.

האם היינו מגיעים למצבים טראומתיים במשפחה, לו כל אחד מבני זוג היה בתודעת החירות?

אנחנו בני חורין, אך לא מודעים לכך, כי זה לא מה שלימדו אותנו. רובנו לא מבינים שאדמה, אוויר, מים וכל יתר אוצרות הטבע שייכים לכולנו באותה מידה ולאף אחד אין זכות להשתלט עליהם ולמכור לנו אותם. זה לא פוסל, שאם מישהו מייצר משהו, הוא לא יכול למכור את התוצרת או שירות שלו למי שמעוניין בהם.

אנחנו יכולים להגביר את החוסן עוד ועוד, לטפל בעצמנו בכל סוג של טיפול יעיל ככל שיהיה - ולא חסר כאלה, אך התוצאות יהיו לזמן מוגבל בלבד. הפתרון הוא התפתחות רוחנית, שינוי תודעה.

מזמינה אתכם לתהליך אימון קוגניטיבי – רגשי – רוחני ושיקום בריאותי.

יש לכם עוד שאלות לאורית רובנובסקי, טיפול גוף ונפש, גדרה? כנסו!

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים