חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

חולת ניקיון / שמרית אלישע

 

תושבת העיר פונה לשמרית אלישע, מנהלת פורום בתחום היעוץ והמנטורינג, בשאלה: ”בן הזוג שלי צוחק עלי שאני חולת ניקיון וזה מאוד מעליב אותי. במקום שיוקיר לי תודה שאני היחידה שמנקה את הדירה שלנו הוא נוהג ללעוג לי ולהגיד לי שאני מגזימה כל הזמן. זה מעצבן מאוד. מה עושים..” להמשך קריאה כנסו

 

תושבת העיר פונה לשמרית אלישע בשאלה

בן הזוג שלי צוחק עלי שאני חולת ניקיון וזה מאוד מעליב אותי. במקום שיוקיר לי תודה שאני היחידה שמנקה את הדירה שלנו הוא נוהג ללעוג לי ולהגיד לי שאני מגזימה כל הזמן. זה מעצבן מאוד. מה עושים בסיטואציה כזו, יש לך פתרון? הוא אחראי על המטבח ואני בניקיון ככה נוצרה איזה חלוקת תפקידים לא מדוברת שכזו... אבל מעצבן אותי שהוא יורד עלי כל הזמן. מתחשק לי לפעמים פשוט להשאיר לו את הבית בטינופת עד כדי כך זה מעליב. אשמח לתשובה מקצועית. תודה מראש.

 תשובתה של מנהלת הפורום

שלום רב,

הבעיה שלך היא קלאסית בזוגיות.

רוב הגברים ,כפי שכולנו יודעים, פחות מוטרדים מרמת הניקיון.  אפשר לראות את ההבדלים בין דירת רווקים ודירת רווקות.בדירת רווקים צריך לפעמים להיכנס עם מסכת אבח...

לעיניינינו, יש לך 4 אפשרויות:

1. להיפגע ולא לעשות

2. להיפגע ולהמשיך לעשות 

3. לא להיפגע ולעשות

4. לא להיפגע ולא לעשות

איך לא להיפגע אני יכולה ללמד אותך -  וזה נכס לכל החיים.

לתת לך עצה אם להמשיך לנקות או להשאיר לו . אני צריכה להכיר גם אותך וגם אותו.. אין תשובה גנרית לכולם. כי בסופו של דבר זה עניין של הרע במיעוטו.

יש  אישה שאם היא תשאיר את הבית מלוכלך. היא תרגיש שהיא יוצאת מדעתה. במיוחד, אם הגבר שלה אדיש לזה מטבעו.. או שהוא כ"כ התרגל לכך שהיא תעשה בסוף.

ואז יצא שכרך בהפסדך.. גם תשאירי מלוכלך ותתחרפני. וגם תנקי בסוף והוא ילמד שהעצבים שלך יותר רופפים משלו- והשיעור נדון לכישלון..

מה שאני יכולה להציע לך זה לשקול את 4 האופציות ולשכלל לעצמך איזו מהן לא רק הכי אופציונלית (קחי בחשבון גם את התגובות שלו. ויש להניח שאת כבר מכירה אותו)

אבל יותר מכל תשאלי את עצמך כמה זמן תוכלי לסגור את האף והאזניים. כי זה בסופו של דבר משחק עצבים.. יותר מזה, האסטרטגיה הזו. ללא ליווי של מנטור (ובקריצה...כדורי הרגעה) יכולה להוביל למאבקי כוח ומשחקי אגו. וכאן חשוב .שתקבלי קצת הכוונה איך לעשות את זה מבלי לעורר בו התנגדות . כי המרחק בין מאבקי שליטה וכוח ואמפתיה כנה לקושי שלך הוא כחוט השערה..

אני מציעה שפשוט תשוחחי איתו בנועם ותסבירי לו כמה את משקיעה בבית וכי את עושה את זה באהבה . את מודה לו על ההערכה המגלומנית שלו לכוחות המאגים שלך . אבל אחרי הכל. את לא גל גדות ולא סופר וומן. והכוחות שלך מוגבלים. והיית שמחה שהוא יחלוק איתך את העשייה המבורכת בבית

בהצלחה 

יש לכם עוד שאלות לשמרית אלישע - יעוץ ומנטורינג? כנסו!

יועצת נישואין ומאמנת אישית, ראשון לציון

0523451834

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים