חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

נערכים בשגרה, מוכנים בחירום: עיריית רחובות קיימה היום תרגיל חירום מיוחד עם פיקוד העורף

 

אגף הביטחון בעיריית רחובות הוביל היום תרגיל מיוחד בשיתוף פיקוד העורף, משטרת רחובות, כבאות והצלה ומד”א.

 

בתרגיל התמודדו מנהלי המכלולים בעירייה עם אתגרים שונים שעלולים להתרחש עם ההסלמה במצב הביטחוני, בין היתר: אירוע נפילת טילים בזירות שונות במקביל, הפסקת חשמל ממושכת וגם פינוי תושבים למחסה המונים

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל עיריית רחובות קיימה תרגילים, אימונים והכשרות לפיתוח יכולות המנהלים והעובדים בזמן חירום

תרגיל נוסף יתקיים גם בחודש הבא

 

עיריית רחובות קיימה היום, שני (8.4) בשיתוף פיקוד העורף תרגיל מיוחד המדמה אתגרים שונים היכולים להתממש עם ההסלמה במצב הביטחוני. במהלך התרגיל המנהלים ועובדי במכלולי החירום התמודדו עם האפשרות לנפילות טילים במספר זירות בעיר בו זמנית, הפסקת חשמל ממושכת של עד 48 שעות וגם פינוי תושבים למחסה המונים.

 

את התרגיל ניהלו ראש העיר מתן דיל, מנכ"ל העירייה מאיר דהן, מפקד נפת השפלה, אל"מ אבי בר, מפקד מחוז י-ם והמרכז בפיקוד העורף, אל"מ אמיר בן דוד. בתרגיל השתתפו גם מ"מ ראש העיר שוקי קרומר, סגן ראש העיר זהר בלום, חברת מועצת העיר קארין ברגינסקי וחבר המועצה פנחס הומינר.

 

אל מנהלי המכלולים והעובדים הצטרפו במהלך התרגיל קציני פיקוד העורף ונציגים ממשרדי הממשלה השונים (משרד העבודה, משרד הכלכלה, משרד הבריאות, משרד הפנים, משרד החינוך ומשרד הביטחון), המקצועיים כל אחד בתחומו, כדי לאתר פתרונות לאתגרים שעלו במהלך התרגיל.

 

התרגיל שהתקיים היום מצטרף לשורה ארוכה של תרגילים, הכשרות ואימונים אותם מוביל אגף הביטחון בעיריית רחובות כדי לשפר את יכולות העירייה בשעת חירום.

 

מתן דיל, ראש העיר: "עיריית רחובות מוכנה לחירום וממשיכה להיערך לכל תרחיש. אנו פועלים כל הזמן בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף ומשרדי הממשלה ודואגים להכשיר את כל הצוותים העירוניים לאתגרים הצפויים. אגף הביטחון והחירום שהוביל את התרגיל היום מורכב מאנשים מקצועיים ומצוינים המובילים את העירייה למוכנות שיא בשעת חירום. ההחלטות שהתקבלו היום בתרגיל יבוצעו בתוך זמן קצר ויובילו לצמצום פערים כדי שבזמן אמת העירייה תדע לתת מענה לכל צורך."

 

אל"ם אמיר בן דוד, מפקד מחוז י-ם והמרכז בפיקוד העורף: "כמפקד מחוז י-ם והמרכז נמצאות תחת פיקודי 34 רשויות, בהן מתגוררים כ-3 מיליון תושבים והמוכנות של העיר רחובות מרשימה וראויה לשבח. אנחנו איתכם ולצידכם עד הניצחון!"

 

אל"ם אבי בר, מפקד נפת שפלה: "תכניות העבודה שיכתבו עכשיו יהיו המציאות של המלחמה הבאה ולכן התרגיל שקיימנו היום חשוב מאין כמוהו. זה בולט מאוד שרחובות ערוכה לחירום, ואף רשות בארץ לא הציגה יכולת כמו שהציגה היום העיר רחובות."

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים