חיפוש
 
לדף הבית >>     אורית רוברונסקי, טיפול גוף ונפש, גדרה >>

מהם הגורמים העיקריים לעייפות כרונית

 

עייפות כרונית - גישה חדשנית ויסודית וכל מה שרציתם לדעת על עייפות כרונית גורמים והמלצות לטיפול, להמשך קריאה-כנסו...  

 

למצב של עייפות כרונית גורמים רבים. עייפות כרונית זו בעיה שסובלים ממנה אנשים רבים, אך מתרגלים אליה, חושבים שזה טבעי והיא תעבור עם הזמן, כשהבעיות בחייהם ייפתרו.

אך ההיפך הוא הנכון, כי זה יגרור אחריו בעיות גדולות יותר בחיים  ובנוסף יצור בעיות בריאות חמורות.

כפי שציינתיעייפות כרונית גורמים רבים לה, אותם נפרט בהמשך, אך החשוב מכל הוא לזהות את הבעיה לפי תסמיניה ולתת לטיפול בה עדיפות עליונה!

עייפות כרונית תסמינים

כשיש עייפות כרונית, תסמינים שאולי את סובלת מהם הם מגוונים, אך הבולטים שביניהם הם:

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

ירידה בחיונית ובתפקוד יומיומי זה משהו שאנשים חווים, יחד עם עייפות כרונית. תסמינים כמו ירידה בחיוניות גורמים בד"כ להפחתת היעילות בשדה הקריירה או בעבודה, אשר בתורם מובילים לאי שביעות רצון מעצמנו ומוסיפים קושי לחיים.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

אם יש לך מצב רוח ירוד, אפתיה, את לא תהיי ממש מעורבת אפילו בחיי המשפחה הגרעינית. בן זוגך וילדייך יחשבו שאת לא אוהבת אותם ושלא אכפת לך מהם והטענות לא ייאחרו להגיע.
זה ידכא אותך עוד יותר וייתכן ויגרום לך לחוש שדווקא הם אלה שלא מבינים אותך ולא רוצים לעזור לך.

האדוות מהר מאד יגיעו גם למשפחה המורחבת, שלא בהכרח תוכל לעזור וייתכך ותסבך עוד יותר את העניינים עם הערות והמלצות לאיו דווקא מקצועיות.
המצב יילך וייעשה מורכב עוד יותר וכמו כדור שלג יגיע למימדים קשים, שלא יהיה קל להחזירם לקדמותם.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

במצב של עייפות כרונית, תסמינים נוספים שעלולים להופיע הם חוסר סובלנות וסבלנות. חוסר סובלנות וסבלנות שלך בחיי יומיום עלולים לעצבן את בני המשפחה שלך ולהכאיב להם. כתוצאה מכך, יעלו בך רגשות אשמה, שיביאו אותך להלקאה עצמית והצפות רגשיות לא נעימות.
זה לא יתרום לשיפור מצבך ובמוקדם או במאוחר יורגש גם בעבודה. כמובן, זה לא יתרם לקריירה שלך.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

עקב רמת אנרגיה נמוכה לא תוכלי לתפקד כראוי במשפחה כאמא, כבת זוג, תפגעי ביחסים, ביציבות המשפחה ועד ליצירת בעיות קשב וריכוז אצל ילדייך

ילדים מאד רגישים למצבם של ההורים ולמה שקורה במשפחה.
הם יבואו עצובים ומודאגים לבית הספר ולא יוכלו להתרכז בלימודים. יכולת קליטה שלהם תרד והשגים בלימודים ירדו. גם העובדות האלה ישפיעו לרעה על מצבך הירוד גם ככה.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

כאבי ראש תדירים לא יאחרו להופיע, במיוחד בימי המחזור, ואם את בתקופת המעבר, יהיה לך עוד יותר קשה להיפטר מהם.
סביר להניח שתזדקקי לטיפול רפואי ותצטרכי לבחור בין טיפול הורמונלי – תרופתי, עם כל ההשלכות שבו, לבין תהליך איזון הורמונלי טבעי המדויק לך, אך ממושך יותר.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

מה שלא יהיו עייפות כרונית גורמים, ברוב המקרים תתווסף לכל זה ירידה בפעילות קוגניטיבית: פתאום תגלי שיכולות החשיבה המבריקות, שאיפיינו אותך עד לא מזמן, ירדו משמעותית או חלילה – נעלמו כלא היו ויידרש מאמץ רב וממושך, כדי להחזיר אותם לקדמותם.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

"המוח ירצד" למול הר הבעיות והמשימות העומדות בפניך ולא תוכלי לזהות מה הכי חשוב לך כעת ולהתמקד בו – דבר שיוביל אותך לכישלונות, יגרום עצב, אכזבות מעצמך ורק יגביר את העייפות מנינו כבר לא מעט "מוקשים" ברשימה של עייפות כרונית תסמינים.
ואם לא די בכך, ייתכן שיתווספו אליהם גם דברים מעצבנים נוספים כגון בעיות בזיכרון.

הנני-קליניקה לטיפול גוף ונפש

בעיות זיכרון

א. שכיחה – זה יתחיל משכיחה המקום, בו שמת את המפתחות או טלפון, תשכחי לשם מה נכנסת לחדר מסוים, פתחת דלת של המקרר וכדומה, וימשיך בכיוון השכיחה של משימות החשובות בעבודה וקריירה או התחייבויות לבני משפחה וחברים. 

ב. לא ירחק היום שתחווי קושי בלשלוף מהזיכרון מידע הנחוץ באותו רגע – דבר שבתורו יוביל לעצבנות, חוסר אמונה בעצמך ויחליש אותך עוד יותר.

מכירים עוד עייפות כרונית תסמינים? – תשלימו את הרשימה 

יש לכם עוד שאלות לאורית רובנובסקי, טיפול גוף ונפש? כנסו!

054-6814586   

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים