חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

כל הזכויות שבנות זוג ידועות בציבור צריכות לדעת

 

בשנים האחרונות אנחנו רואים שכל מה שקשור לזוגיות בין שני אותו מין הולך ותופס תאוצה. זה לא שבעבר לא היו קיימות מערכות יחסים כאלה, אלא שהיום הן פשוט הרבה יותר פתוחות, מדוברות ומוכרות. לכן, אם גם אתן נמצאות בזוגיות מבוססת, יש כמה דברים שאתן צריכות לדעת ולקחת בחשבון

 

בשנים האחרונות אנחנו רואים שכל מה שקשור לזוגיות בין שני אותו מין הולך ותופס תאוצה. זה לא שבעבר לא היו קיימות מערכות יחסים כאלה, אלא שהיום הן פשוט הרבה יותר פתוחות, מדוברות ומוכרות. לכן, אם גם אתן נמצאות בזוגיות מבוססת, יש כמה דברים שאתן צריכות לדעת ולקחת בחשבון. זה לא משנה אם בסופו של דבר תבחרו להתחתן או שתרצו לחיות ביחד כידועות בציבור. מה שבטוח זה שאם אתן בנות זוג , אתן צריכות להכיר את הזכויות שלכן. מה באמת אומר החוק? האם מערכת היחסים שלכן מוכרת ועד איזו רמה? נכון להיות רוב האנשים בישראל עדיין מתחתנים בחתונה כדת משה וישראל, אך בפועל, יש יותר ויותר נשים וגברים שבוחרים להתחתן אחרת. חשוב להבין שגם נישואים אזרחיים או קשרים של ידועים וידועות בציבור אלה הם קשרים ממוסדים, כך שיש גם בקשרים כאלה זכויות לשני בני הזוג. 

למה כדאי לחתום על הסכם כלשהו בתוך הזוגיות? 

זה לא משנה אם מדובר על קשר דו מיני   או על כל קשר אחר. מה שבטוח זה שאם הקשר מבוסס מבחינת האהבה, הרומנטיקה והיחסים, רצוי מאוד שהוא יהיה כזה גם מבחינה חוקית. אנשים הרבה פעמים רואים את הסכמי הממון והחלוקות למיניהם כמשהו מאוד לא רומנטי. הם נמנעים מכך, כי בהסכמים הללו יש התייחסות גם לפרידות, גירושין ואפילו מוות. עם זאת, חשוב להבין שההפך הוא הנכון. בשעת צרה רק הסכם כזה יוכל להציל אתכן מוויכוחים אינסופיים. בנוסף, אם יהיה ביניכן הסכם כתוב וברור, אתן תראו שבשעת פרידה תוכלו לכבד אחת את השנייה ולהיפרד בצורה יפה. בהחלט יכול להיות שבתחילת מערכת היחסים אין לכן יותר מידי רכוש. כל אחת מגיעה עם המשכורת שלה וזהו. עם זאת, סביר להניח שבמרוצת השנים תצברו רכוש כמו דירה, כספים ואולי גם תרצו להביא ילדים משותפים לעולם. לכן, אם תעשו מראש הסכם שמתייחסים לכל הפרטים האלה, אתן יכולות להיות בטוחות שבשעת פרידה תוכלו להתנהל בצורה נכונה יותר. 

איזה סעיפים באים לידי ביטוי בהסכם? 

בנות זוג ידועות בציבור הן בעלות זכויות שונות, ורצוי מאוד שהכול יהיה כתוב בהסכם שעליו אתן חותמות. למשל, האם תרצו לחלק שווה בשווה את הרכוש שלכן אם תיפרדו? ומה יקרה עם הכספים של אחת מהן אם השנייה תלך לעולמה? מה תרצו לעשות עם הילדים במקרה של פרידה? כל הסוגיות האלה, ועוד רבות אחרות, חייבות להיות מועלות על הכתב. רק כאשר הפרטים הללו כתובים בצורה מסודרת, אפשר יהיה להתייחס אליהם בשעת פרידה. בישראל בני ובנות זוג ידועים בציבור הם בעלי זכויות רבות ולכן אין שום סיבה שבגללה כדאי לכן לפספס זאת. אם אתן נמצאות בזוגיות ועד היום לא ערכתן הסכם, כדאי שתטפלו בעניין כמה שיותר מהר. 

לאיזה עורך דין כדאי לפנות? 

בכל מה שקשור לנושא כמו זכויות של בנות זוג ידועות בציבור והסכמים שניתן לערוך בנושא הזה, יש טעם לבדוק באיזה עורך דין אתן בוחרות. אין ספק שעורך הדין שלכם חייב להיות מומחה בתחום הספציפי הזה של ידועות בציבור. רק עם ניסיון, ידע והבנה עמוקה בתחום, עורך הדין יוכל לסייע לכן. משמעות הדברים היא שאם אתן כבר רוצות לקבל את המידע, להבין מה מגיע לכן וגם לחתום על הסכם ביניכן, רצוי שתעשו את אך ורק מול עורך דין שיוכל ללוות אתכן נאמנה. בחרו לכן עוד היום עו"ד מתאים, כי חבל לדחות את החתימה על ההסכם החשוב הזה. 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים