חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

השתלות שיניים - כל מה שצריך לדעת לפני תחילת ההליך!

 

החיוך שלנו - שווה הכול. באמצעותו אנו, בני האדם, מביעים שמחה, הנאה והתרגשות. אך מה קורה לאלו המתמודדים עם מחלות שיניים וחניכיים קשות, ובאיזה אופן הנזקים הללו משפיעים על בריאותם הפיזית והנפשית? במדריך זה, נסקור את המידע שחשוב לדעת טרם ביצוע השתלות שיניים ונדון בחשיבות הטיפול השגרתי בשיניים, במיוחד לאחר השתלות

 

החיוך שלנו - שווה הכול. באמצעותו אנו, בני האדם, מביעים שמחה, הנאה והתרגשות. אך מה קורה לאלו המתמודדים עם מחלות שיניים וחניכיים קשות, ובאיזה אופן הנזקים הללו משפיעים על בריאותם הפיזית והנפשית? במדריך זה, נסקור את המידע שחשוב לדעת טרם ביצוע השתלות שיניים ונדון בחשיבות הטיפול השגרתי בשיניים, במיוחד לאחר השתלות. 

האם יש קשר בין מצב בריאות השיניים לבריאות הכללית של האדם?

רגע לפני שנצלול אל תוך נבכי עולם ההשתלות ונסייע לכם להבין איך עובד התהליך ולמי הוא באמת יכול להתאים, חשוב להבין מה עלול לקרות לגוף שלנו, במקרים בהם השיניים והחניכיים לא מטופלות כראוי ועד כמה חשוב הטיפול היומיומי, ובמיוחד לאחר השתלות שיניים. בשנים האחרונות נעשו מחקרים רבים שמצאו קשר ברור בין בריאות הפה לבריאות הכללית שלנו. מחלות חניכיים למשל, מקושרות למחלות לב, סכרת, דלקות פרקים ועוד. מדוע זה קורה? ההסבר די הגיוני. כאשר ישנה דלקת הנמשכת לאורך זמן בפה שלנו,  חיידקים יכולים לחדור בקלות אל גופינו ולזרום פנימה אל אזורים אחרים, ביניהם, הלב או המפרקים, למשל. 

ועדיין, ארגון הבריאות העולמי דיווח בשנת 2021 כי למעלה מ-3.5 מיליארד אנשים בכל רחבי העולם מתמודדים עם עששת כתוצאה מחשיפה לא מספקת לפלואוריד; שימוש במזון עתיר סוכר; שתייה מתוקה ועישון, כאשר ללא ספק ניתן למנוע אותן באמצעות טיפול ותחזוקה נכונים. 

חשוב לדעת כי הקפדה על ניקיון הפה היא חיונית גם לאחר השתלות שיניים, אחרי הכול, השתל הופך לחלק בלתי נפרד מהשיניים שלנו. יש להימנע מהיווצרות רובד חיידקים והפקדה קפדנית של צחצוח שיניים עם משחה המכילה פלואוריד פעמיים ביום, וכן, מומלץ לנקות את השטחים הפנימיים באמצעות חוט דנטאלי. 

מהי השתלת שיניים ובאילו מקרים יש בה צורך?

השתלות שיניים מהוות אחת מבין הפתרונות היעילים כיום לשיקום הפה. ניתן לבצע אותן באמצעות שימוש בטכניקות שונות, על מנת לטפל במקרים בהם ישנו אובדן עצם או שן; מצבי עששת, מחלות חניכיים קיצוניות  ועוד. אחד הסיבוכים שעלולים להיווצר כתוצאה באובדן שיניים ועצמות בחניכיים הם דיבור לקוי או שינויים בדפוסי הלעיסה.

החלפת השן האבודה באמצעות שתל דנטאלי יכולה לשפר באופן משמעותי את איכות חייו ואת בריאותו הכללית של המטופל.עם זאת, חשוב לדעת שמדובר בהליך כירורגי מורכב, המחייב הכשרה מקצועית ייעודית. כלומר, לא כל רופא שיניים מוסמך לבצע השתלות ויש לדעת שלא כל השתלה עוברת בשלום. 

השתלת שיניים - כל השלבים

  1. בשלב הראשון, עוד לפני שתוכלו לדעת בוודאות אם השתלות שיניים יכולות לסייע לכם, יש להגיע לפגישת ייעוץ. חשוב להגיע לפגישה ראשונה עם צילומי שיניים שהתבצעו מראש. בבדיקה תיבדק בדיקה קלינית מקיפה, בין היתר של החניכיים והלסת, על מנת להיות בטוחים שאלו יוכלו לתמוך בשתל ושמצב המטופל מאפשר השתלה.  
  2. בשלב הבא מבריגים אל תוך עצם הלסת את הבסיס לשתלים אליו יחוברו השיניים עצמן (הרדמה כמובן, מקלה על ההליך ומרגיעה כאבים). לאחר מכן, מחוברת לבסיס שן זמנית או תותבת נשלפת, עד אשר נקלט השתל ומוכנים הכתרים הקבועים במעבדה. הכתרים הקבועים מתבצעים תוך התאמה מדויקת למראה המטופל מבחינה אסטטית. 
  3. תוך מספר שבועות ניתן יהיה להחליף את השן הזמנית בקבועה, כך שיתקבל מראה טבעי והחיוך היפה יחזור להאיר את פניכם. 

יתרונות וסיכונים

השתלות שיניים תורמות באופן משמעותי לשיפור איכות חייו ובריאותו של האדם שכן מדובר ב"שן" (שתל) בריא לחלוטין אשר צפוי להשתלב באופן טבעי בפה. באמצעות השתלת שן חדשה בריאה, מוחזרת לאדם יכולת הלעיסה; השיניים הסמוכות נותרות יציבות וכן, בריאות העצם והחניכיים סביב נהנות גם הן מאזור נטול נקי ונטול חיידקים. 

מראה הפה מושפע גם הוא כמובן, שכן את השתלים עצמם מייצרים באופן מכני במעבדה כך שניתן להתאימם באופן מדויק ואסטטי למראה הכולל של האדם. עם זאת, יש לדעת כי באחוזים נמוכים, עלולים להתרחש סיבוכים אשר יבואו לידי ביטוי בפגיעה בעצבים; דלקת סינוסיטיס; התרופפות השתל או אובדן מלא שלו עד כדי צורך בתיקון או בביצוע הליך נוסף ועוד. 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים