חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

פחד נטישה / בתי גולן

 

תושב העיר פונה לבתי גולן, מנהלת פורום בתחום  טיפול רגשי, בשאלה: ”בתי שלום. למה יש בתוכנו פחד מנטישה,  האם זה קיים אצל כל אדם, כל פעם שאני לא שומעת מאחד מהקרובים לי אני מפחדת שקרה לו משהו נורא...איך אני מתמודדת עם התחושות האלו”. לתשובת המומחית כנסו

 

 

שלום מירי יקרה, 

את מעלה נקודה משמעותית מאוד – הפחד שלנו מנטישה. פחד זה הוא בעצם פחד הישרדותי שמוטבע בנו מראשית קיומנו. כתינוקות היינו תלותיים לחלוטין בדמות המטפלת בנו, ועל כן נטישה שלה עלולה הייתה להיות הרסנית. על כן פחד מנטישה הוא טבעי לחלוטין וקיים בכולנו. אולם ככל שאנו מתבגרים אנו למדים לסמוך על הדמויות המטפלות בנו, שגם אם הן ’נעלמות’ לנו הן עוד ישובו ויחזרו לחיינו. ייתכן כי הורים מסוימים לא היו מספיק קשובים ולא ענו לצרכי הפעוט ועל כן הפעוט לא התגבר על חרדה זו, ובעצם חרדה זאת משפיעה ולעיתים אף מנהלת אנשים גם בבגרותם.

אינני מכירה אותך ואינני רוצה חלילה לאבחן על סמך מעט הפרטים שכתבת, אך את אני מתייחסת ברצינות לעובדה שאת העלת את הנושא של ’חרדת הנטישה’. וממליצה לך בחום ליצור קשר ולהתחיל הליך טיפולי.

במהלך תהליך הטיפול בחרדת נטישה נעורר הבנה ותקשורת פנימית הרמונית, כנה, רכה ונעימה של חיבור אל עצמנו והרגשות שזנחנו. נרכוש אמון פנימי ובטחון פנימי חדש ברכות ובאופן יסודי ונעים. כתוצאה מכך תוכלי לחוות את העולם כנעים יותר וכך גם תתני אמון בכל הסובבים אותך כדמויות יציבות ואוהבות.

בברכה,
בתי גולן 

יש לכם עוד שאלות לבתי גולן - טיפול רגשי? כנסו!

054-5770776   הפייסבוק שלי f

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים