חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

הורות למניעת אלימות

 

אם נשכיל להתייחס אל ילדינו בכבוד, נספק את הצרכים שלהם וניתן להם להביע את רגשותיהם יש סיכוי שהילדים יגדלו ללא משקעים רבים מדי של כאב ופגיעהוכמבוגרים לא יתנהגו בתוקפנות או אלימות

 

אנו חיים בחברה אלימה, אנו במלחמה שלא הסתיימה, יש אלימות נגד נשים, אלימות משטרתית, אלימות במועדונים, בטלוויזיה, בסרטים, במשחקי וידאו ועוד. בחברה שלנו אנשים משתמשים באלימות כדי לפתור בעיות.

אנשים לא נולדים אלימים, אלימות היא תוצאה של פגיעות פיזיות ו/או רגשיות, בדרך כלל פחד, כאב או כעס.

בני אדם באים לעולם לגמרי טובים, לגמרי אינטליגנטים, עם סקרנות ורצון ללמוד, והזיקה הטבעית שלנו זה לזה היא רצון לקרבה, לשיתוף פעולה, ואהבה. ילדים באים לעולם לגמרי אנושיים למרות שחסרים להם ידע וניסיון.

יש לילדים צרכיםשהם צריכים שנספק בשבילם: מלבד מזון, לבוש וקורת גג, אהבה ומגע פיזי, הם זקוקים להתייחסות בכבוד, קבלה, הקשבה ותמיכה. הם זקוקים למרחב למשחק ולהתנסות עצמית, אפשרות לקבל החלטות על דברים בחייהם, ואינפורמציה לגבי מה שקורה.

אבל ילדים לא מגיעים עם ספר הדרכה ואנחנו, ההורים, איננו מושלמים.

וכך יוצא שילדים נפגעים: קור וחום, מחלות ולפעמים תאונות. לפעמים ההורים ואנשים קרובים אחרים מתייחסים לילדים בזלזול וחוסר כבוד או לא מספקים את הצרכים שלהם.כשלא מכבדים אותם, עושים להם מניפולציות ולא מבינים אותם,הם נפגעיםוהכאב והכעס מבקשים דרך ביטוי. אם יש אדם אוהב שמקשיב הרגשות ישתחררועל ידי בכי וזעם.

כשאין אפשרות לביטוי כזה, הרגשות נשארים בפנים והילדים ממשיכים לחפש אדם שיקשיב כדי שיוכלו לשחרר אותם.נוכל לראות בהתנהגות שלהם סימנים שלא טוב להם. לפעמים הם נעשים מופנמים, מוצצים אצבע ומייללים ולפעמים הם תוקפניים, או  מנסים לפגוע בחפצים, באחרים או בעצמם. סימן שהם מבקשים עזרה, הם מבקשים את תשומת הלב שלנו.

נכון זה הזמן שהכי קשה לנו לקבל אותם ולהראות שאנו אוהבים אותם אבל זה בדיוק מה שהם צריכים. כשילדים נעשים תוקפניים או אלימים, קודם כל יש לעצור את ההתנהגות אבל בצורה שאינה מאיימת, פוגעת או משפילה. יש להבהיר גבולות בהחלטיות אך לא בתוקפנות ואז להראות את אהבתנו, לשים לב ולאפשר ולעודד שחרור רגשות

איך להפחית ההתנהגויות כאלה?

- קרבה ותשומת לב אינדיבידואלית

- לעודד ביטוי רגשות

- ללמד ילדיםלפתור קונפליקטים ללא אלימות

- להכין ילדים למפרע למה שצפוי

- להמעיט בציווים.

עונשים אינם יעילים :מחקרים מראים שעונשים פיזים–הם גורם רב השפעה ביצירת ילדים ומבוגרים אלימים.מכות אינן משנות התנהגות לטווח ארוך אבל גורמים למתח וחרדה, דימוי עצמי נמוך ומלמדות שמותר להשתמש בכוח כדי להשיג משהו.

יש לשמור על ילדים מפני חשיפה לאלימות כי זה מפחיד, מבלבל ופוגע.

מחקרים מראים שצפייה באלימות מגדילה גילויי תוקפנות.

 

 

נעמי רז - מדריכת הורים לקשר קרוב ובטוח בין הורים וילדים   

054-7791003   Naomiraz6@gmail.com

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים