חיפוש
 
לדף הבית >>     zoomat בשיתוף zoomat ניהול תוכן >>

ידע הוא כוח: כיצד נדע אם חווינו רשלנות רפואית?

 

לצערנו טעויות קורות, גם בתחום הבריאות, אך יש מקרים שבהם הטעויות האלה יכולות לעלות לנו ביוקר – ובמקרים כאלה ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית. איך יודעים שמדובר במקרה של רשלנות רפואית? מה עושים במקרה שחווים רשלנות רפואית? במאמר שלפניכם נמצאות התשובות לשאלות האלה ועוד מידע חשוב

 

לצערנו טעויות קורות, גם בתחום הבריאות, אך יש מקרים שבהם הטעויות האלה יכולות לעלות לנו ביוקר – ובמקרים כאלה ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית. איך יודעים שמדובר במקרה של רשלנות רפואית? מה עושים במקרה שחווים רשלנות רפואית? במאמר שלפניכם נמצאות התשובות לשאלות האלה ועוד מידע חשוב.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מתן שירות רפואה מבלי לנקוט מידת זהירות סבירה המצופה מאדם העוסק במקצוע רפואה, שבעקבותיו נגרם נזק למטופל שהיה אפשר להימנע ממנו. תוכלו לקבל מידע על רשלנות רפואית בהתייעצות עם עורך דין מוסמך או באינטרנט.

אילו מקרים נחשבים רשלנות רפואית?

יש כמה סוגים של מקרי רשלנות רפואית:

  • לא עבר מידע חיוני – מקרים שבהם מידע חשוב על אודות המטופל לא עבר בין המטפלים השונים (למשל בין הרופא לאחות), כמו רגישות לחומר כלשהו או בקשה לביצוע בדיקות, יכול להיות רשלנות רפואית.
  • ניתוח או טיפול באיבר שגוי – רופא שניתח את צד ימין במקום את צד שמאל או רופא שנתן טיפול שיניים שגוי הוא רופא שפעל ברשלנות, ולא נקט מידת זהירות סבירה המצופה ממנו. 
  • איחור באבחנה של מחלה או מצב רפואי מסכני חיים – אדם המגיע לרופא ומתלונן על כאבים המרמזים על סכנת חיים, כמו שבץ, ולא מקבל מענה מתאים. במקרה כזה יכול לטעון שהטיפול בו היה רשלני ושמדובר במקרה של רשלנות רפואית. לרוב מקרים אלה נובעים מהתעלמות מתלונות המטופל ואבחון חלקי או שגוי. הרופא מחויב להקשיב לכל תלונות המטופל ולתעד אותן, להפנות אותו לבדיקות הרלוונטיות ולהגיע לאבחנה מדויקת ונכונה. 
  • לא נמסר מידע למטופל (הסכמה מדעת) – הרופא מחויב להסביר למטופל על אודות הטיפול שהוא מקבל, להציע אלטרנטיבות טיפול אחרות אם קיימות ולפרט את הסיכונים של כל אחד מההליכים. אם צריך לנתח, על הרופא המטפל להחתים את המטופל על טופס הסכמה, לאחר שניתן לו כל המידע הנדרש לביצוע החלטה זו. 
  • מתן אבחנה שגויה – הרופא מחויב להשיג את כל המידע הדרוש כדי לאבחן ולטפל, לרבות הפנייה לבדיקות נוספות או התייעצות עם רופאים מומחים אחרים. אם האבחנה של הרופא שגויה ולא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות, אפשר לטעון שזה מקרה של רשלנות רפואית. 
  • הולדה בעוולה – מקרה של רשלנות רפואית כזה הוא התרשלות בבדיקות במהלך ההיריון ובעקבות זאת הרופאים לא אבחנו בזמן מומים בעובר, או מחלות אצל האם או העובר שלא אותרו בזמן והמטופלת לא הופנתה לבדיקות מקיפות מבעוד מועד.

 

מה אפשר לעשות לאחר שחווינו רשלנות רפואית?

אם החלטתם להגיש תביעה על רשלנות רפואית, יש כמה צעדים שצריך לעשות:

  1. איסוף כל המידע הרפואי הקשור לטיפול מהרופא או מהמוסד שבו קיבלתם את הטיפול. המסמכים האלה צריכים להוכיח שאכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, נגרם נזק בריאותי ויש קשר ביניהם.
  2. קבלת חוות דעת מרופא מומחה בתחום שבו התבצעה הרשלנות, אשר מציגה כי אכן הייתה רשלנות רפואית ומהו היקף הנזק.
  3. הגשת התביעה לבית משפט – תביעה בסכום של עד 2.5 מיליון ש"ח תוגש לבית משפט השלום. תביעה בסכום גדול יותר מזה תוגש לבית משפט המחוזי.
  4. בדיקת סיום ההליך – שלב זה מתבצע במשא ומתן ישיר בין עורכי הדין או הצעת פשרה שמציע בית המשפט.

 

לסיכום

רשלנות רפואית היא מקרה שבו מטפל העוסק במקצוע רפואה לא נקט מידת זהירות סבירה הדרושה ממנו בעת הפנייה לבדיקות, אבחון או מתן טיפול רפואי. יש כמה סוגים שונים של רשלנות רפואית שכדאי להכיר כדי לדעת ממה להיזהר ומתי אפשר לדווח ולתבוע גורם רפואי על רשלנות. 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים