חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

כאב בגב התחתון? מה ניתן לעשות

 

רבים מאיתנו מכירים את התחושה של אותם כאבי גב תחתון. חלקנו מתעוררים איתם בכל יום, חלקנו מרגישים אותם מספר שעות לאחר פעילות גופנית, חלקנו מרגישים אותם סביב חילופי עונות ושינויי מזג האוויר. בחלק מהמקרים מדובר על כאבים התוקפים אותנו באופן מזדמן או קבוע בעקבות טראומה (פגיעה, פציעה או חבלה) והם ”עוד משהו שמלווה אותם ושצריך ללמוד לחיות איתם”... האמנם?

 

כאב בגב התחתון? מה ניתן לעשות

 רבים מאיתנו מכירים את התחושה של אותם כאבי גב תחתון...

חלקנו מתעוררים איתם בכל יום, חלקנו מרגישים אותם מספר שעות לאחר פעילות גופנית, חלקנו מרגישים אותם סביב חילופי עונות ושינויי מזג האוויר. בחלק מהמקרים מדובר על כאבים התוקפים אותנו באופן מזדמן או קבוע בעקבות טראומה (פגיעה, פציעה או חבלה) והם "עוד משהו שמלווה אותם ושצריך ללמוד לחיות איתם"... האמנם?

לפני שנתחיל: נעים להכיר - הגב התחתון שלך

לפני שניגע בכאבים חשוב שתכירו את תפקידו של הגב.

הגב התחתון והאגן מהווים את מרכז הגוף. מדובר למעשה באזור המחבר בין פלג הגוף העליון לפלג הגוף התחתון שלנו ולמעשה הוא אחד ה"צירים" הראשיים והחשובים ביותר בגוף המהווה את מרכז הכוח הגדול של הגוף.
איזור הגב התחתון מקשר ומתאם פעולות פיזיות רבות ובכך מאפשר לנו מרחב תנועה וכוח דינמי לטובת: הליכה, ריצה ,ישיבה ,שכיבה ועוד.
המעבר בין המצבים הללו מתבצע באופן תדיר וכתוצאה מכך יוצר מנעד לחצים ועומסים משתנים.

כאב/כאבי גב תחתון - למה?

כאב גב יכול לנבוע כתוצאה מקיצור בשרירי הרגליים (למשל: כתוצאה מחוסר בפעילות או מישיבה מרובה המאפיינת את אורח החיים של רבים מאיתנו). הכאבים עשויים גם לנבוע כתוצאה מספורט וכושר לא מאוזנים מבחינת כמות תנועה ופעילות אל מול מנוחה ותזונה נכונה/מתאימה/תומכת.
במצבים חמורים נראה ממש לחצים כבדים יותר שיצרו דחיסות בין חוליות עד כדי שינוי מבנה עמוד השדרה, מצב המוכר לכולם בשם "בלט דיסק" או "פריצת דיסק".
גורמים נפוצים נוספים הם: כאב כתוצאה מטראומה, כגון: נפילה, תאונה, חבלה וכיוב’.

מה ההבדל בין כאב גב תחתון אקוטי לבין כאב גב תחתון כרוני?

כאב גב אקוטי הוא כאב אשר יכול להופיע כתוצאה מאמץ גדול או חבלה, נפילה וכיוב’. מערכות ההגנה של הגוף שומרות על מצב "פציעה חריפה" ובכך מכווצת וסוגרת רקמות שרירים אשר כתוצאה ממנו אנו חווים את כאב הגב. בדרך כלל אנחנו נחווה את הכאב ככאב דומיננטי יותר בצד אחד של הגוף.

כאב גב כרוני הינו כאב אשר נובע כתוצאה ממצב של מעמסה, עייפות, שימוש יתר בפעולות פיזיות או חסר בפעילות פיזית. כאב כזה יהיה בדרך כלל כאב "מטייל", כלומר כאב שזז ממקום למקום באזור הגב התחתון ובאיזור הרגליים. מצבים אלו מאופיינים במקרים רבים בקושי תנועתי במעברים ממצב מנוחה סטטי למנח עמידה.

 

האם כאב הגב התחתון שלכם ניתן לטיפול?

החדשות הטובות הן שרוב כאבי הגב פתירים!
כמו כן ישנן פציעות, חבלות, הצטלקויות ופגיעות עצביות שניתן להקל עליהן באופן משמעותי באמצעות טיפולי הטווינה ובמהלך השנים בהן טיפלנו באלפי מקרים אנו רואים את האפקטיביות הרבה וההקלה המשמעותית במקרים רבים של כאבי גב תחתון.

לאחר אבחון הבעיה באמצעות תשאול המטופל נהוג לקיים בדיקה פיזית של מערכת שריר שלד, זיהוי דיסופנקציה של בעיית הגב  ושיחרורה על ידי פעולה משולבת של לחיצות, מתיחות, שחרור רקמות שרירים מעורבים, שילוב אקופונקטורה (דיקור) בנקודות השפעה אשר משחררות ומחזקות את הגב התחתון.

 

על הכותב:

ירון בן עזרא הינו מומחה לטווינה - פיזיותרפיה סינית, ולדיקור.

בעלים של קליניקת ירון בן עזרא השוכנת במודיעין ובעל ניסיון מעשי רב בטיפול בכאבים, חבלות ובחזרה מהירה לתפקוד.

 

יש לכם עוד שאלות לירון בן עזרא רפואה סינית? כנסו!

 www.yarontuina.co.il  I  052-2945488

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים