חיפוש
 
לדף הבית >>     zoomat בשיתוף zoomat ניהול תוכן >>

זה יכול לקרות בכל הליך רפואי: 5 סימנים לרשלנות רפואית שחשוב להכיר

 

הרגשתם שלא קיבלתם את הטיפול הטוב ביותר מרופא המטפל שלכם? עברתם הליך רפואי, אך אתם מרגישים שהמצב החמיר? יכול להיות שמדובר ברשלנות רפואית, ואתם זכאים לתבוע את הגורמים הרפואיים שגרמו למחדל. במאמר שלפניכם נמצאים חמישה סימנים העשויים להעיד על רשלנות רפואית שכדאי לכולם להכיר

 

הרגשתם שלא קיבלתם את הטיפול הטוב ביותר מרופא המטפל שלכם? עברתם הליך רפואי, אך אתם מרגישים שהמצב החמיר? יכול להיות שמדובר ברשלנות רפואית, ואתם זכאים לתבוע את הגורמים הרפואיים שגרמו למחדל. במאמר שלפניכם נמצאים חמישה סימנים העשויים להעיד על רשלנות רפואית שכדאי לכולם להכיר.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא חריגה ברמת הזהירות בעת מתן שירותים רפואיים, הגורמת נזק למטופל שלא היה קורה אלמלא החריגה הזאת. הרשלנות יכולה להגיע מכל גורם רפואי או מכל אדם העוסק ברפואה או במקצוע פרה-רפואי. רשלנות רפואית היא עילה לתביעה, במיוחד אם היא גרמה למטופל נזק בלתי הפיך, ולכן חשוב להכיר את המצבים שבהם יש חשד לרשלנות רפואית.

חמישה סימנים שיכולים להעיד על רשלנות רפואית

אם חוויתם אחד או יותר מהמצבים הבאים, יכול להיות שיש לכם עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית:

החמרה במצב לאחר קבלת טיפול

לא כל טיפול או הליך רפואי שכשל מעיד על רשלנות, אך אם אין שיפור ואף חלה החמרה במצב, ייתכן שהטיפול שעברתם לא היה הולם או מדויק, או שהרופא טעה. תביעת רשלנות רפואית תתקבל כשלמטופל נגרם נזק שפגע בבריאותו בעקבות טיפול רפואי לא ראוי. לכן חשוב שיהיה לכם את כל הידע הרלוונטי בתחום כדי לדעת אם אכן חוויתם רשלנות רפואית. 

יחס לא הולם מצד איש צוות רפואי

היחס ביניכם למטפל הוא הדדי. הרופא שואל שאלות על מצבכם הרפואי, ואתם מספרים לו על כאבים או סימפטומים שאתם חשים. היחס של צוות המטפלים צריך להיות רציני, מכבד וקשוב, ואם אתם חושבים שמתייחסים בביטול לתלונות שלכם, מומלץ לנסות לקבל חוות דעת רפואית במקום אחר ולשקול תביעה על רשלנות. 

לא התקבלה הסכמה לביצוע הליך טיפולי

באופן כללי, כל הליך מחייב הסכמה של המטופל. מקרה שבו מתבצע הליך רפואי שהמטופל לא הסכים שיבצעו מוגדר לרוב רשלנות חמורה, וגם הימנעות המטפל מהסבר מפורט על השלכות הטיפול והסיכונים הכרוכים בו. המטופל צריך לקבל את כל המידע הרלוונטי על אודות ההליך שעליו לעבור, כדי להיות מוכן אליו נפשית וכן כדי להחליט אם הוא מסכים לעבור אותו. גם מקרה שבו מטופל הסכים לטיפול אך לא הוסבר לו בפירוט על הטיפול ועל סיכוניו יכול להיחשב רשלנות רפואית. 

תיעוד לקוי של פרטי המקרה

כל טיפול והליך רפואי צריכים להיות מתועדים בכתב או במחשב. אם גורמי הרפואה לא יתעדו את הטיפול, יהיה קשה להוכיח את הליקויים והמחדלים בטיפול. דווקא משום כך החוק קובע כי היעדר תיעוד פועל לרעת גורמי הרפואה הרלוונטיים. כלומר אם אין תיעוד, הרופאים הם אלו שיצטרכו להוכיח שלא נעשה מחדל, אחרת מקרה זה יוגדר רשלנות רפואית. 

תחום ההתמחות של הרופא המטפל

יש טיפולים שרק לאנשי צוות מומחים יש רשות לבצע, וטיפולים אחרים שבהם התערבות או חוות דעת של גורם מומחה רלוונטי הן מומלצות ואף רצויות. בתור מטופלים, כדאי לוודא שהרופא המטפל בכם הוא מומחה בתחומו, בעל ההכשרה והניסיון הנדרשים. אם בדיעבד מתברר שהרופא שטיפל בכם חסר ניסיון או ידע, ייתכן שיהיה לכם בסיס להגשת תביעה על רשלנות רפואית. 

לסיכום

תביעה על רשלנות יכולה להתבסס על מגוון סיבות כמו החמרה במצב הרפואי לאחר קבלת טיפול, חוויה של יחס לקוי מצד צוות הרפואה או שלא הסכמתם לעבור הליך רפואי והרופא המשיך בו בכל זאת. אם אתם חשים שהטיפול שקיבלתם לא היה הולם, התייעצו עם עורך דין ואם יש צורך הגישו תביעה. 

 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים