חיפוש
 
לדף הבית >>     דבורה אושפיז >>

מהם סוגי ההשקעות של נדל”ן בחו”ל

 

”כשמדברים על השקעת נדל”ן בחו”ל רובנו חושבים מייד על בית פרטי המושכר לדייר ואנו נהנים משכר הדירה. זו אכן אחת ההשקעות הנפוצות, אך בשנים האחרונות, עם התרחבות אפשרויות השקעה, היכולות הטכנולוגיות וגידול היזמים והמשקיעים בשוק, ישנן אפשרויות מגוונות ונוספות להשקיע בנדל”ן בחו”ל”. להמשך קריאה - כנסו...

 

כשמדברים על השקעת נדל"ן בחו"ל רובנו חושבים מייד על בית פרטי המושכר לדייר ואנו נהנים משכר הדירה.

זו אכן אחת ההשקעות הנפוצות, אך בשנים האחרונות, עם התרחבות אפשרויות השקעה, היכולות הטכנולוגיות וגידול היזמים והמשקיעים בשוק, ישנן אפשרויות מגוונות ונוספות להשקיע בנדל"ן בחו"ל.

חלק מאפשרויות ההשקעה עשויות להיות אף פשוטות יותר, רווחיות יותר ומסוכנות פחות מאשר ההשקעה המסורתית בדירה פרטית להשכרה, אך לכל סוג השקעה יתרונות וחסרונות משלו.

אלו סוגי השקעות הנדל"ן בחו"ל העיקריים הקיימים היום:

נכס פרטי להשכרה – היתרון הגדול הוא 100% בעלות פרטית, כאשר ההחלטות לגבי הנכס (השכרה, מכירה, מינוף, שיפוץ) מתקבלות ע"י בעל הנכס בלבד אך גם האחריות, הסיכונים, הניהול, העלויות, התשלומים וכד’ מוטלות על בעל הנכס.

נכס לשיפוץ או בניה, ומכירה מהירה (פליפ) – גם במקרה זה היתרון הגדול הוא 100% בעלות פרטית והתשואה הצפויה גבוהה יותר ומהירה יותר מהשכרה לאורך זמן,  אך כאן ישנו שותף (היזם ו/או קבלן השיפוצים) שהשליטה על פעולותיו מוגבלת לגבי רובנו, וברוב המקרים אף אינה קיימת, כאשר כל הסיכונים הם על המשקיע.

השקעה במסגרת קרן השקעות גדולה – סכום ההשקעה המינימאלי הנדרש נמוך יחסית להשקעה פרטית והסיכון לגבי יציבות ההכנסה משכירות שוטפת נמוך מבעלות פרטית על נכס. כמו כן מדובר בהשקעה פאסיבית לחלוטין מצד המשקיע והוא נהנה מהתשואה שמשיג לו מנהל הקרן. לעומת זאת ההשקעה אינה בשליטת המשקיע, קיים קושי יציאה טרם השלמת הפרויקט ובמקרה של כשלון, המשקיע הוא בד"כ המפסיד העיקרי והנושה האחרון בתור.

השקעה במסגרת קבוצת משקיעים קטנה - סכום ההשקעה המינימאלי הנדרש נמוך יחסית להשקעה פרטית והסיכון לגבי יציבות ההכנסה משכירות שוטפת נמוך מבעלות פרטית על נכס. כמו כן מדובר בהשקעה פאסיבית לחלוטין מצד המשקיע והוא נהנה מהתשואה שמשיג לו מנהל הקבוצה. בניגוד לקרן השקעה גדולה, המשקיע נמצא בד"כ בקשר ישיר ואישי עם היזם ולעיתים אף מכיר את עמיתיו להשקעה. לעומת זאת ההשקעה אינה בשליטת המשקיע, יכול להיות קושי יציאה טרם השלמת הפרויקט ובמקרה של כשלון, המשקיע הוא בד"כ המפסיד העיקרי והנושה האחרון בתור.

השקעה בנכס מסחרי – נכסים מסחריים יכולים להיות חנויות, בתי מלון, בית דיור מוגן, משרדים, מרכזי קניות, חניונים ועוד. בנכסים אלו מרכיב עליית הערך של המבנה נמוך יחסית לנדל"ן למגורים, אך הם מניבים בד"כ תשואה שוטפת גבוהה יותר, המגלמת את רמת הסיכון שבעסקה והמבוססת על ההצלחה העסקית של העסק (או כשלונו...).

כל משקיע צריך לבחון היטב מהו סוג ההשקעה המתאים למטרותיו, צרכיו, יכולותיו, אופיו, מטרותיו והסיכונים אותם הוא מוכן לשאת בעסקה.

סוג ההשקעה המתאים למשקיע באופן אישי הינו מפתח מרכזי בהצלחת או כשלון ההשקעה.

בהצלחה!

 יש לכם עוד שאלות לטל מנצ`ל השקעות נדלן בחו”ל? כנסו!

הפייסבוק שלי

טלפון: 0529454184

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים