חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

בן זוגי בגד באקסית כיצד לתת בו אמון?

 

”נושא הבגידה הוא עניין שמורכב מהמון רבדים רגשיים, גם לבוגד וגם לנבגד וגם לכל מי שסביבו. הבוגד הוא אדם שנמצא במערכת יחסים שבה אין תקשורת תקינה ופתוחה ולכן הוא מרגיש צורך להסתיר מה שמפריע לו ומה הצרכים והרצונות שלו...”. להמשך קריאה- כנסו...

 

שאלת תושבת העיר

מכר רחוק ואני נהיינו לאחרונה מאוד קרובים, התחלנו לצאת ואנחנו בזוגיות. הוא סיפר לי שהוא בהליך גירושים והם לא גרים יחד יותר משנה. הם כבר הפרידו את החשבון בנק ויש עוד סגירות אחרונות לעשות. הוא והגרושה כבר מעל לעשור ביחסים מאוד לא טובים אבל בגלל שהבנים שלו היו קטנים אז לאף צד לא היה אומץ לפרק את הבית. במסגרת היחסים הלא טובים שלו עם הגרושה הם ישנו בחדרים נפרדים בבית המון שנים (כ-15 שנים) ולא ממש ניהלו זוגיות אלא יחסים של שותפים לדירה (כאלו שמסוכסכים בניהם בצורה קשה ובתקשורת מינימלית רק על מה שהכרחי). הוא מאוד פתוח איתי, מדבר איתי על הכל ועונה לי בכנות על כל דבר ששאלתי. גם על דברים שלא שאלתי הוא מספר בצורה שקופה. באחת השיחות שלנו, הוא סיפר לי שאחרי תקופה ארוכה שבה הוא חי לבד בתוך הנישואים, הוא בגד בה, פעם אחת לפני 9 שנים עם מישהי כמה פעמים ופעם נוספת לפני שנתיים עם מישהי אחרת כמה פעמים (בפעם הזו אשתו חשדה והוא נתפס). עם שתיהן הוא בקשרי ידידות טובים ואומר שהוא לא רוצה ולא מחפש שום דבר אתן מעבר לזה ושהוא אוהב אותי וטוב לו איתי והוא לא רוצה אף אחת אחרת חוץ ממני. לדבריו - זה נעשה מתוך מצוקה וחסכים שנמשכו הרבה זמן ולא מתוך צורך לחפש ריגושים בחוץ. לדעתי אין לבגידה שום הצדקה!!! אם לא טוב אז חותכים ולא בוגדים!!! כל עוד לא שמים על השולחן בצורה גלויה שזה כבר לא זה, ומחליטים שזו רק שותפות ללא מחויבות זוגית, אלא זה נעשה בסתר מאחורי הגב של הצד השני זו מעילה באמון ובעיני קו אדום!!!. (או שמחליטים באופן הדדי וגלוי על קשר פתוח במידה וזה מתאים לשני הצדדים)  לבקשתי, הוא הבטיח שאם בעתיד לא יהיה לו טוב בקשר אז הוא יסיים אותו ולא יעשה שום דבר עם אף אחת במקביל אלי. אני לא יודעת איך להתייחס להבטחה הזו: מצד אחד אנשים מבטיחים כל מני דברים כשהם מאוהבים, במיוחד בהתחלה של הקשר (כשמאוהבים ויש סוג של אופוריה) וזה לאו דווקא מה שקורה בהמשך. מצד שני יכול להיות שהוא באמת לא מתכוון לחזור על זה וזה באמת לא יקרה שוב. כלפי הוא בן זוג טוב ומשקיע ששם אותי בסדר עדיפויות מאוד גבוה ועושה מאמצים ניכרים מאוד כדי שיהיה לי טוב בקשר. הבהרה: אנחנו בזוגיות גלויה לגמרי, הוא לא מסתיר אותי מאף אחד, פגשתי גם את המשפחה שלו וגם את כל החברים שלו וזה לא משהוא שקורה מאחורי הגב של אף אחד (גם אני לא מסתירה אותו מאף אחד). לפי מה שאני יודעת על הנושא של בגידות - כשאדם בוגד ופורץ את המחסום המוסרי הזה אז יהיה לו קל יותר לחזור על זה שוב בעתיד אך יחד עם זאת זה לא אומר בהכרח שהוא אכן יעשה את זה. מצד אחד מרגיש לי כמו להכניס ראש בריא למיטה חולה ומצד שני חבל לפרק משהוא שיכול להיות טוב בגלל משהוא שהוא לא עשה לי ולדבריו לא יקרה שוב. אשמח לדעה נוספת

תשובת מנהלת הפורום

שלום אנונימית,

נושא הבגידה הוא באמת עניין שמורכב מהמון רבדים רגשיים, גם לבוגד וגם לנבגד וגם לכל מי שסביבו.

אני מאמינה שמי שבוגד הוא אדם שנמצא במערכת יחסים שבה אין תקשורת תקינה ופתוחה ולכן הוא מרגיש צורך להסתיר מה שמפריע לו ומה הצרכים והרצונות שלו.

כך זה נשמע גם במקרה ששיתפת אותי. לרוב מי שבוגד חושש מההתמודדות עם התגובה של מי שמולו לצורך שלו אז הוא מתחמק ומסתיר. 

אני חושבת שהפתרון לזה שהבגידה לא תחזור גם במקרה איתך הוא לדאוג לתקשורת מאוד כנה, לאינטימיות רגשית ביניכם, שבה באמת מדברים ברמה הרגשית על הכל, כולל כל המקומות שמביך לך לדבר עליהם וכל המקומות שמשהו מפריע לך אצלו.

כשזוג מצליח לשתף בהכל, גם בדברים הלא נוחים, נוצרת ביניהם קירבה ואמון ובטחון בקשר ומשם לחיפוש בחוץ הדרך רחוקה מאוד. אם הרצונות והצרכים מדוברים ומסופקים, אין באמת סיבה לחפש בחוץ. אגב, לא תמיד כל צד יכול לספק כל צורך של האחר, אבל החוכמה היא גם לדבר על זה ולשים הכל על השולחן, כמו שכתבת.

זה נשמע שהוא במקום אחר איתך. יותר בוגר, יותר בשל, יותר נכון לקשר עמוק ואינטימי.

אני גם מאמינה שזה בזכות מה שאת מביאה לקשר ומאפשרת לו לתקשר על הכל.

בהצלחה ענקית! 

יש לכם עוד שאלות להדס גלבוע לין ייעוץ זוגיות ומיניות? כנסו!

050-425-5530

*התמונה הראשית באדיבות האתר: Freepik

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים