חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

זוכרים ולא שוכחים: הציבור מוזמן לאירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

 

ביום ראשון, 5.5, כ”ז בניסן תשפ”ד, בשעה 20:00, יתקיים הטקס העירוני המרכזי במעמד ראש העיר, מתן דיל, בהיכל התרבות העירוני.

 

 טקסי זיכרון נוספים ייערכו ברחבת אנדרטת השואה בעיר, בבית על"ה ובבית דרור, המרכז להנצחת השואה – הכניסה חופשית.

עיריית רחובות והחברה העירונית יציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד בטקסי זיכרון עירוניים אליהם מוזמנים להגיע תושבות ותושבי העיר. 

הטקס העירוני המרכזי יתקיים ביום ראשון, 5.5, כ"ז בניסן תשפ"ד, בשעה 20:00 בבית העם רחובות - היכל התרבות העירוני, במעמד ראש העיר, מתן דיל. האירוע יכלול קריאת יזכור, סיפורי הישרדותם של שישה ניצולים בני העיר והדלקת נרות זיכרון ותפילת "אל מלא רחמים" מפי החזן דב סלע. את הטקס ינחה שלמה טולדו.                                                                                                       * האירוע פתוח לקהל – לשריון מקומות >> https://did.li/g3OCN

בהמשך הערב יוצגו בבית העם קטעי קריאה ושירה "לא משחק ילדים", בהשתתפות חניכי בימת הנוער ותיאטרון המבוגרים של בימת הנוער: כלנית זיו, חני בלום, מאיה אשכנזי, ניב סדובסקי, נגה מזרחי, טל פלאי ועינב לוינוביץ’. נגינה: איתי אברומוביץ’, עריכה ובימוי: ז’אק זרביב.

עוד ביום ראשון (5.5), בית דרור – המרכז להנצחת השואה ברחובות יפתח את שעריו ויזמין את התושבים להצטרף למסע וירטואלי במשקפי תלת מימד במחנה אושוויץ. הסיור יתקיים בארבעה סבבים: 16:00 / 17:30 / 19:00 / 20:30. מספר המקומות מוגבל ומותנה בהרשמה מראש בלבד, ללא עלות, באתר העירייה >> https://did.li/fj15q

בימי ראשון ושני (5-6.5) יתקיימו ברחבי העיר למעלה מ-60 אירועי זיכרון בסלון, במסגרתם תושבים מארחים בביתם ניצולי שואה המספרים את סיפורם האישי. כדי להגיע לאחר ממפגשי זיכרון בסלון יש להירשם באתר המיזם > https://app.zikaronbasalon.com/  לפרטים נוספים על אירועי "זיכרון בסלון" ניתן ליצור קשר עם ענת שייטנמץ, נציגת המיזם ברחובות בטל’ 054-4941925.

ביום שני, 6.5, כ"ח בניסן תשפ"ד, יתקיים טקס עירוני בשעה 10:00 ברחבת אנדרטת השואה, רח’ הרצל פינת שד’ הקיבוצים, במעמד ראש העיר, מתן דיל. דברים בשם ניצולי השואה יישא טוליו סונינו, קדיש מפי ניצול השואה יאמר שלמה אנגלמן, תפילת "אל מלא רחמים" על ידי החזן ליאור ניצן ותעלה מסכת בביצוע תלמידי תיכון קציר. הטקס פתוח לקהל הרחב.

באותו יום, 6.5, יתקיים גם טקס בשעה 9:00 ב"בית דרור" בהשתתפות תלמידי שכבת י’, תיכון קציר, אשר פתוח לקהל הרחב. בשעה 11:00 תתקיים הרצאה של כרמלה אפשטיין רותם, דור שני לניצולי שואה, על דברי החיים שחוו הוריה ועל העלייה לארץ. בשעה 11:00 – יוקרן הסרט הדוקומנטרי: "אהבה זאת לא הייתה", על סיפור אהבתם של אסירה צעירה באושוויץ וסמל אס.אס – הכניסה חופשית.

המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים באגף לשירותים חברתיים בעירייה תקיים גם היא טקסים בהשתתפות ניצולי השואה בעיר. ביום שני (6.5) בשעה 10:00 יתקיים טקס זכרון מיוחד לעובדי האגף לשירותים חברתיים ובשעה 16:30 יתקיים טקס נוסף לניצולי השואה בבית על"ה.

ניצולות וניצולי השואה בעיר הזקוקים לסיוע או מעוניינים להצטרף לפעילויות הייעודיות מוזמנים לפנות לעו"ס מירב מייסנר, המרכזת את הטיפול בניצולי השואה בעיריית רחובות בטל’ 08-9392175.

ראש העיר רחובות, מתן דיל: "השנה, יותר מאי פעם, עלינו לזכור ולא לשכוח. השמות של הצוררים משתנים ומתחלפים עם הזמן אך השנאה נותרה זהה ואיומה. לא רק ביום השואה, אלא במהלך השנה כולה, עיריית רחובות תחבק ותדאג לכל צרכיהם של ניצולות וניצולי השואה החיים בעיר. אני קורא לכל התושבות והתושבים להצטרף לטקסים, אירועי זיכרון בסלון ולמפגשים ביום השואה הקרוב".

מ"מ, סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות, שוקי קרומר:  "בכל שנה מס’ ניצולות וניצולי השואה הולך וקטן. לנו נותרה הזכות לשמוע את סיפורי הגבורה ממקור ראשון ולהכיר את הנשים והאנשים המיוחדים שעברו את הנורא מכל. אני מזמין את התושבות והתושבים להצטרף לטקסים ולמפגשים העירוניים לזיכרון השואה כדי שנזכור ולא נשכח".

מנכ"ל החברה העירונית, אייל פרנקל: "השואה ניסתה להמיט על העם היהודי כליה, אך עם ישראל חי וקיים וכוחותינו באחדותנו, "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו". וגם בעת זו. ביום זיכרון זה ישנן עדויות חשובות של שורדים בני העיר שמספרים את סיפור הישרדותם וזו עבורנו תקווה לניצחון הרוח ובנייה של חיים חדשים במדינת ישראל. בהזדמנות זו ברצוני להודות לכל העוסקים בהפקת האירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה."

 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים