חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפול זוגי - צעד ראשון לשיפור הזוגיות

 

אנחנו חיים בעידן כל כך עמוס, במידע, במטלות, בדברים שצריך לעשות. כל זוגיות צריכה לעמוד באתגרים רבים, נכון לשנת 2023. אתם חייבים להבין, אתם לא הזוג הצעיר שהבטיח, האחד לשניה בחושך, שתעברו הכל. החיים דופקים בדלת, פתאום אתם צריכים לתת מענה לילדים התובעים מכם כל כך הרבה, למנהלים בעבודה, לעובדים בעסק, להורים ולכל מי שצריך מכם משהו, עכשיו ומיד

 

אנחנו חיים בעידן כל כך עמוס, במידע, במטלות, בדברים שצריך לעשות. כל זוגיות צריכה לעמוד באתגרים רבים, נכון לשנת 2023. אתם חייבים להבין, אתם לא הזוג הצעיר שהבטיח, האחד לשניה בחושך, שתעברו הכל. החיים דופקים בדלת, פתאום אתם צריכים לתת מענה לילדים התובעים מכם כל כך הרבה, למנהלים בעבודה, לעובדים בעסק, להורים ולכל מי שצריך מכם משהו, עכשיו ומיד. גם אם אתם מרגישים שהזוגיות נמצאת במקום לא יציב, הכי חשוב זה קודם כל, לעזוב את תחושת האשמה. אל תחשבו שזה הסוף, אתם עוד תצליחו להפוך לחברים ולזוג אמיתי, שוב, כמו בעבר, אבל ראשית, תנו לעצמכם את ההזדמנות להבין, בתקופה בה החיים מערימים עליכם משימות וקשיים, חשוב לפנות את הזמן ולעבוד גם על הזוגיות, כי זו, אף פעם לא משהו מובן מאליו. 

למה דווקא טיפול זוגי, מה התפקיד שלו למעשה 

מתי בפעם האחרונה ישבתם לשיחה? אנחנו לא מדברים על המריבה שהייתה לכם בדרך לאמא שלו או על הוויכוח אחרי שחזרתם מהופעת הסיום בחוג של הילדה, מתי לאחרונה פשוט דיברתם, האחד עם השני. מתי צחקתם ביחד? מתי שאלתם האחד את השניה, מה נשמע? מה שלומכם בכלל? שלא לדבר, על הפעם האחרונה בה ניסיתם להבין, למה כל אחד מכם מתנהג כמו שהוא מתנהג ביום, יום. 

המטרה של שיטות טיפול זוגי היא ליצור מרחב, ’סטינג’, בשפה המקצועית, בה לשניכם יש את ההזדמנות לדבר. מקום בו שני בני הזוג יכולים לשתף בקשיים, באתגרים, בדברים שנוגעים לחיים האישיים שלו. בתוך המרחב המיוחד הזה, בעזרת מטפלת שאינה לוקחת צד, יש לכם את ההזדמנות לדבר האחד עם השניה, לחקור את הזוגיות שלכם, לנסות להבין, מה הדברים שלוקחים אתכם לקצה ואיך אפשר לשנות אותם. 

להשקיע בזוגיות זה לפעמים כל מה שצריך 

לא פעם, אנחנו פוגשים בזוגות שחושבים, לתומם, כי טיפול זוגי הוא לא הכרחי. הרבה פעמים, המחשבה היא כי הילדים צריכים מכם יותר, בעבודה אתם חייבים להיות במיטבכם ובכל הנוגע לטיפול בזוגיות, בחברות הקרובה ביותר, את זה אפשר לשמור למועד אחר. אבל אתם לא מבינים, כי הזוגיות שלכם, היא המערכת ששומרת על הבית. בסופו של דבר, בית יציב, הופך אתכם לעובדים חרוצים ופרודוקטיביים, עוזר לילדים שלכם לצמוח ולגדול בסביבה מוגנת ותומכת. אם אתם לא תהיו שם האחד עבור השניה, הכל יקרוס כמו מגדל קלפים. להשקיע בכם זו לא פריווילגיה, זו החובה שלכם לעצמכם ולכל מי שחשוב לכם באמת. 

לוקח זמן לראות תוצאות, זה תהליך 

אי אפשר להגיד בצורה חד משמעית, מתי מתחילים לראות את פירות העבודה הקשה שעושים בחדר הטיפול. לפעמים, ההבנה מגיעה רק אחרי שהוא משתף ביחסים שלו עם אמא שלו ולעיתים, לוקח לה זמן להסביר, מה מטריד את מנוחתה. לפעמים, רק אחרי כמה פעמים, בהם אנחנו נתקלים ביחד, בחדר הטיפול, באותם הנושאים, משהו מתחיל להשתנות. נפש האדם היא דבר משונה ולא פעם, יש פער בין ההבנה של הדברים בראש ובין הפנמה של התהליכים בלב. אבל, מה שחשוב לדעת הוא שללכת לטיפול זוגי, עצם היציאה המשותפת למסע, היא כבר צעד ראשון והכרחי, אשר בהמשך, גם יביא לתוצאות. אל תוותרו על כך. 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים