חיפוש
 
לדף הבית >>     אסף עוזירי, עו”ד, נזקי גוף, רחובות >>

האם בגין צרידות מגיעות לנו זכויות מהביטוח

 

אדם העובד בעבודה אשר מצריכה אותו לאמץ את מיתרי הקול שלו, ובין היתר מורה, עשוי להיות מוכר כנפגע בעבודה אף אם לא ארעה לו תאונה בעבודה. להמשך קריאה - כנסו...

 

במספר פסקי דין שניתנו בבתי הדין לעבודה בעבר הוכר מאמץ של מיתרי הקול במהלך העבודה, שגרם במהלך השנים לפגיעה, כמזכה בהכרה בעובד כנפגע בעבודה ובפיצוי מביטוח לאומי.

כך במקרה של אברהם בזק - בן זקרי הוכר מורה שעבד במשרד החינוך במשך שנים ונדרש לאמץ את מיתרי הקול במהלך העברת מערכי שיעור לתלמידים כנפגע בעבודה (ב"ל (י-ם) 4702-10-17 אברהם בזק - בן זקרי נ’ המוסד לביטוח לאומי).
במקרה זה הפגיעה הייתה פגיעה מסוג MTD (MUSCLE TENSION DYSPHONIA) . המדובר במנוח שמתאר שיבוש בקואורדינציה של השרירים בלרינקס (תיבת הקול) של האדם. הפעלה לא נכונה ומאומצת של השרירים המניעים את מיתרי הקול וסחוסי הלרינקס מובילה לקול להישמע צרוד/"סדוק"/"שבור" ולעייפות קולית.
במקרה אחר של איריס סיף הוכרה אישה שעבדה כמורה לשחיית תינוקות ובמסגרת שיעורי השחייה נדרשה לדבר ולשיר תוך כדי הדרכת הורי התינוקות או הילדים וסבלה מצרידות כנפגעת בעבודה (ב"ל (ב"ש) 64905-05-16 איריס סיף נ’ המוסד לביטוח לאומי) .
במקרה נוסף של אליס רבקה ביטון הוכרה מורה שהעבירה מערכי שיעור במשך שנים וסבלה מחולשת סגירה של מיתרי הקול כפגיעה בעבודה שמזכה בפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי (ב"ל (ב"ש) 24825-05-17 אליס רבקה ביטון נ’ המוסד לביטוח לאומי).
בכל המקרים הללו הפגיעה הוכרה לפי תורת המיקרוטראומה ללא כל אירוע תאונתי מסוים בעבודה שגרם לפגיעה.
תורת המיקרוטראומה מחייבת הוכחה שבמהלך העבודה נגרמים לעובד אין ספור פגיעות זעירות שכל אחת מהן מסבה לו נזק זעיר, שלא ניתן לאבחן, עד שהצטברות הנזקים הזעירים הללו, זה על גבי זה, מביאה בשלב מסוים לנזק של ממש שפוגע בכושר עבודתו של הנפגע.
הפגיעה במיתרי הקול, כך הוכר בפסקי הדין המצויינים לעיל, נפוצה אצל אנשים שעבודתם מחייבת להרבות בדיבורים לפני קהל, לעיתים תוך הרמת קול, כדי להישמע בנסיבות של הקשבה לקויה או בתנאי רעש סביבתי.
ישנם סוגים שונים של מחלות במיתרי הקול שחלקם קשורים לשימוש יתר בקול וחלקם אינם קשורים ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו.
ראשית יש להוכיח קיומו של קשר בין העבודה של המבוטח לבין הופעת או התפתחות המחלה.
שנית, יש להוכיח פגיעות זעירות חוזרות ונישנות במהלך העבודה שגרמו להופעת או התפתחות המחלה.
קיימת חשיבות גבוהה להגיש את התביעה לביטוח הלאומי בסמוך לאחר היווצרות סימפטומים המעידים על התחלואה במיתרי הקול.
בתביעות מסוג זה חשוב מאוד להתייעץ בעורך דין המומחה בתחום טרם הגשת התביעה כדי לגבש את התשתית העובדתית כנדרש לצורך מיקסום הסיכוי שהתביעה אכן תוכר.
במקרים המתאימים ניתן להגיע עד כדי זכאות לקצבה חודשית לכל החיים.

יש לכם עוד שאלות לאסף עוזירי, נזקי גוף? כנסו!

0542871851

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים