חיפוש
 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

איך לרדת במשקל בצורה הנכונה?

 

ובכן, נתחיל מכך שאם הייתה תשובה ברורה וחד משמעית לשאלה הנפוצה והענקית שבכותרת, כנראה שהיינו זוכים בפרס נובל

 

ובכן, נתחיל מכך שאם הייתה תשובה ברורה וחד משמעית לשאלה הנפוצה והענקית שבכותרת, כנראה שהיינו זוכים בפרס נובל. אבל, ובכל הרצינות, למרות שהנושא של ירידה במשקל בצורה נכונה, בריאה, אפקטיבית ולא פחות חשוב,בצורה שנשארת, הוא אכן מורכב ומרובה משתנים וגורמים אינדיבידואליים, יש כמה היבטים וצעדים שאפשר לשים אליהם לב ולעקוב אחריהם בדרך למשקל תקין ובריא יותר ולהימנע מכך שהעיסוק יהפוך להפרעת אכילה למשל.

ירידה תקינה במשקל – מה זה בכלל אומר?

השגת משקל בריא ומראה רזה יותר הן שאיפות נפוצות של המון אנשים, זה לגיטימי ומובן, אך חיוני לגשת לנושא המורכב הזה באופן מודע, בטוח ובר קיימא. דיאטות שונות ומשונות שלא תמיד מבוססות על מדע אמיתי, הגבלה קלורית קיצונית וציפיות לא מציאותיות- כל אלו עשויים בקלות להוביל לתסכול, סיכונים בריאותיים פוטנציאליים ואפילו לבסוף גם עליה במשקל.

התחום של ירידה במשקל הוא כאמור מורכב מדעית ורפואית, בין היתר כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש מגוון אדיר של משתנים המשפיעים על תהליכים של עלייה במשקל וגם ירידה במשקל, כאשר מה שיעבוד מצוין למישהו אחד, יתכן ולא יעבוד בכלל למישהו אחר.כך שמלכתחילה צריך להבין שזהו עניין מאוד אישי ואשר מושפע משלל משתנים ופרמטרים ושכל אחד ואחת צריכים למצוא, בין אם בסיוע המדע המתפתח של התחום ובין אם בסוג של ניסוי וטעיה, מה נכון ועובד.

ירידה תקינה במשקל היא כזו הנעשית בהדרגתיות, בלי שהעניין כולו הוא סבל מתמשך, בלי תזונת הרעבה ולרוב גם בלי הגבלה מסיבית של מרכיבי תזונה מרכזיים ובאופן בריא פיזית ונפשית, מבלי שזה הופך לאובססיה ולהפרעת אכילה.

איך יודעים האם בכלל צריך לרדת במשקל?

עוד לפני שיוצאים למסע של ירידה במשקל, חשוב למעשה לקבוע שאכן יש בכל צורך אמיתי. אמנם יש מצבים ברורים של עודף משקל הפוגע בבריאות ובתפקוד, אך זה לא תמיד חד משמעי עד כדי כך. הקביעה האם צריך לרדת במשקל לא צריכה להתבסס רק אידיאלים חברתיים של יופי ורזון ואפילו לא תמיד על מדדים כלליים מאוד כמו BMI. שוב, זה מאוד אינדיבידואלי והגוף של כל אחת ואחד שונה.

פקטורים היכולים לדעת האם יש צורך בירידה במשקל

  • הרכב הגוף: אפשר לבצע הערכה של מסת השריר למול מסת השומן, כי עודף שומן, בעיקר באזור הבטן, עלול להגדיל סיכונים בריאותיים.
  • מצבים רפואיים או תפקודיים: דרך התייעצות עם רופא משפחה ותזונאית, רצוי לבצע הערכה ובירור לגבי קיומם של בעיות בריאות וקשיי תפקוד אשר משקל עודף עשוי לתרום להם או לחלופין אשר עשויים להשפיע על הרכב הגוף ועל צורך בשיקולים תזונתיים מסוימים.
  • איכות חיים כללית: הערכה כללית של רמות האנרגיה, איכות השינה והבריאות הפיזית והמנטלית הכללית, מכיוון שגם חוסר איזון ובעיות בהקשר לנושאים אלו עשויים להיגרם או להחמיר כתוצאה ממשקל עודף.

 

5 טיפים לירידה נכונה במשקל

  1. אמצו תזונה מאוזנת ומזינה– התבססו על מזונות מלאים, דחוסים תזונתית ואיכותיים, כגון פירות, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים. הימנעו מאוכל מעובד ומצריכת סוכר ושומן/שמן בכמויות גבוהות, סגלו הרגלים של שליטה בגודל המנות, אבל ללא הרעבה עצמית.
  2. שלבו פעילות גופנית איכותית–היכנסו לשגרה של פעילות גופנית המתאימה ומהנה לכם, רצוי שילוב של פעילות אירובית לצד אימוני כוח, עם אינטנסיביות הולכת וגדלה בהדרגתיות.
  3. הקפידו על שתייה מרובה– של מים בעיקר ומעט משקאות טבעיים כמו שייקים למשל, הימנעו מצריכת משקאות ממותקים ומעובדים, רצוי גם לא מוצרי "דיאט", (למרות שאלו עדיפים לעומת האפשרות הממותקת).
  4. נהלו רמות לחץ וסטרס וקדמו טיפול עצמי לשיפור איכות חייכם– סטרס כרוני מוביל לאכילה לא בריאה ולא אחת להשמנה ולשלל בעיות בריאות ותפקוד. כמו כן, שימו לב להצבת יעדים ריאליים והגיוניים של ירידה במשקל, בהתאמה לגוף ולמאפיינים שלכם!
  5. אתם לא במסע הזה לבד– במיוחד עם תהליך הירידה במשקל הופך לאובססיבי ומראה סימנים של פוטנציאל להתפתחות הפרעת אכילה (מה שלא יוביל לירידה בריאה במשקל אלא לשלל סיכונים וקושי נפשי!), זיכרו שאתם לא לבד, היעזרו במשפחה וחברים וקבלו תמיכה מקצועית מאנשי מקצוע רלוונטיים.

לצד זאת שהירידה במשקל בהחלט יכולה להיות חשובה ומיטיבה בריאותית, תפקודית ואף רגשית, עבור לא מעט, הדרך בקלות יכולה להתדרדר ולהפוך להפרעת אכילה מסוג בולימיה, המביאה עימה מגוון סיבוכים, קשיים וסיכונים. התמקדו באיכות חיים ובקידום בריאות מיטבית, לא רק בירידה במשקל מבחינת ערך מספרי או הסתכלות במראה!

קרדיט תמונה: צבר רפואה

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים