חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

האם רטלין רצוי / שרון לבקוביץ

 

שאלתה של תושבת העיר עבור המומחית שרון לבקוביץ - מטפלת בילדים ומנחת הורים: ”שלום לך. בני אובחן ב- ADHD. כעת הוא עובר ריפוי בדיבור. ומבקשים ממני בבית הספר לשקול מתן ריטלין...” לקריאת המשך השאלה והתשובה- היכנסו...

 

שאלת תושבת העיר לשרון לבקוביץ

שלום לך. בני אובחן ב ADHD. כעת הוא עובר ריפוי בדיבור. ומבקשים ממני בבית הספר לשקול מתן ריטלין.  שאלתי:  האם ניתן להימנע מריטלין.

 

תשובת היועצת שרון לבקוביץ:

 

שלום לך, הפרעת קשב וריכוז נגרמת בדרך כלל משתי סיבות:

 

א. קושי רגשי

ב. בעיה פיסית

 - בקושי רגשי מדובר בדרך כלל בהרגשה של הילד, הוא מרגיש לא מוצלח או לא מצליח בלימודים ויכול להיות מקרה שילדים כן אוהבים לשחק איתו או שאין בעיה נראית לעין בלימודים אך בכל זאת הוא מרגיש פחות טוב מאחרים או בגלל שהוא מתאמץ יותר מאחרים או בגלל שנראה לו שאחרים עושים זאת מהר יותר אך יכול להיות גם שבאמת הוא לא יודע איך לפרש נכון סיטואציות חברתיות וקשה לו ליצור קשרים חברתיים ומצב זה יוצר אצל הילד תסכול וגורם לו בשיעור לעופף ולא להיות מרוכז במה שהמורה אומרת .

- הגורם השני שיכול לגרום להפרעות קשב וריכוז הוא בעיה במערכות פיסיות בגוף. המערכות בגוף שמשפיעות על יכולת הקשב והריכוז הם:

מערכת ההצלבה: יכולת הצלבה תקינה מאפשרת לתאם בין שתי אונות המוח ולבצע פעולות בשילוב של שני צידי הגוף באותו הזמן. קושי במערכת זו ישפיע על קושי בקריאה כתיבה ועל הפרעות קשב וריכוז.

מערכת תפיסה מרחבית: מערכת זו קשורה ליכולת לשלוף אינפורמציה ללמוד דברים תבניתיים, לסדר וארגון בחשיבה לזכרון ולהתמצאות במרחב. קושי במערכת זו יכול לגרום לקשיים בלימוד מתמטיקה ושפות, לבלקאאוטים, לקשיי התארגנות שיתבטאו בחוסר סדר או באובססיביות לסדר בבעיות זיכרון ובהפרעות קשב וריכוז. מערכת פיצול קשב: היכולת לבצע מספר פעולות באותו הזמן למשל: בזמן שילדים מרעישים בשיעור, להקשיב למורה ולכתוב בלי שהסחות הדעת יפריעו

כשיש בעיה במערכות אלו או בסינכרון ביניהן לילד תהיה הפרעת קשב וריכוז ולפעמים גם תסכול רגשי.יש בהחלט מקרים שניתן להימנע מריטלין או לתת לילד ריטלין במינון נמוך. כדי להחליט מה לעשות  כדאי לעשות לילד אבחון רגשי ונוירופיסיולוגי ולבנות לו תוכנית טיפול מתאימה.

לא הייתי ממליצה לתת לילד ריטלין בלי להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בהפרעות קשב וריכוז. אשמח אם תיצרי איתי קשר ואז אוכל לשמוע פרטים ספציפיים על בנך ונוכל לחשוב ביחד מה נכון לעשות.

 

בברכה שרון

050-7603244

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - מטפלת בילדים ומנחת הורים? כנסו!

sharonlev.co.il

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים