חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עדכון תוכנית המיתאר מד-2040

 

מכתבו של אבי אלבז, יו”ר האופוזיציה, וועדת ביקורת וסיעת מודיעין חופשית אל ביבס בנוגע לעדכון תוכנית המיתאר מד-2040 בהתאמה ל- 120,000 תושבים בלבד.

 

לכבוד

חיים ביבס, ראש העירייה

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,                 

             

הנדון: לעדכן את תוכנית המיתאר מד-2040 בהתאמה ל- 120,000 תושבים בלבד

  1. עפ"י תוכנית מד-2040, שלב ב’ של העיר אמור להשלים את תוכנית המתאר הכוללת של העיר

לכ- 250 אלף תושבים.

  1. ההחלטה להקים עיר של 250,000 תושבים התקבלה במשרד השיכון לפני יותר מ- 40 שנה, בכדי לחזק את ציר ת"א ירושלים על תוואי 443. זו החלטה מיושנת שאינה מתאימה לזמננו.
  2. ממשלות ישראל הכריזו פעמים אחדות על מדיניות פיזור האוכלוסיות וחיזוק הפריפריה בגליל ובנגב. זהו אתגר ציוני ממעלה ראשונה.
  3. בניה מאסיבית של עשרות אלפי יח"ד בשכונות חדשות בשלב ב’ במודיעין, עומדת בסתירה לתוכנית פיזור האוכלוסין, ותגרום להחלשה נוספת של ההתיישבות בגליל ובנגב.
  4. בעבר הבעתי פעמים אחדות את התנגדותי הנחרצת להמשך הרחבת העיר מעבר ליותר

מ- 120,000 תושבים, וגם כיום אני מתנגד נחרצות להרחבת העיר מעבר ליותר מ- 120,000 תושבים, אולי עד 130,000 תושבים.

  1. גם בעבר וגם כיום, אני משוכנע שהמעבר משלב א’ של 120,000 תושבים, לשלב ב’ שבסיומו העיר תאכלס כ- 250,000 תושבים, יעצים ויחריף את בעיות התעסוקה שקיימות גם כיום, בעיות התחבורה, בעיות זיהום האוויר וכו’, ויפגעו קשות באיכויות ובאטרקטיביות של העיר.
  2. הצפיפות, עומס התנועה ובעיות החנייה ברחבי העיר ובאזורי התעסוקה, המלאכה והמסחר יחריפו, ויפגעו גם בתושבי העיר וגם בבעלי העסקים. מרבית התושבים ימשיכו לעבוד מחוץ לעיר כאילוץ, וככל שהעיר תגדל כך בעיית התעסוקה בעיר תחריף יותר ויותר.
  3. הדר חורש פירסם אתמול (03/09/2021) בעיתון דה מרקר מסמך מדיניות של מומחים מהטכניון ומאוניברסיטת ת"א https://www.themarker.com/realestate/.premium-1.10175832

"האוכלוסייה כאן תוכפל תוך 30 שנה — ואין מקום לעוד מיליון וחצי דירות בישראל"

"מומחים מהטכניון ומאוניברסיטת תל אביב מציגים מסמך מדיניות המתריע שבמצב הנוכחי, אזורי הביקוש בישראל לא יוכלו להכיל את הגידול באוכלוסייה וביעדי הבנייה, ומזהיר שגם הבנקים לא יעמדו לאורך זמן בביקוש למשכנתאות".

  1. כמו"כ, ובהמשך לפרסום "תושבים משפיעים", התוכנית מתעלמת ממשבר האקלים המאיים, מספחת לעיר כ-10,000 דונם של שטחים טבעיים, יער, חורש טבעי, נחלים, בהם משובצים אתרים ארכיאולוגיים לרוב, ודנה אותם לבנייה.

במקום שכונות חדשות, כבישים ובטון, העירייה חייבת למלא את העיר בחורשות, פארקי טבע ועצים גבוהים, לתת הצללות מקסימליות לצידי הדרכים ושבילי ההליכה.

  1. בתוכנית המתאר (מד 2040) חייבת להיות התייחסות למשבר האקלים עשורים רבים קדימה, דבר אשר ייקבע את אופן התמודדות העיר עם משבר האקלים החמור, וצריך לעדכן אותה כך שתכלול היערכות עירונית מתאימה ומיטבית למשבר לו אנו עדים.
  2. העירייה חייבת להימנע מסיפוח שטחים פתוחים ולהגן עליהם ועל תפקידיהם החיוניים למיתון ההתחממות - קליטת פחמן ושמירת המגוון הביולוגי – להגביר את היכולת להתגונן, להגיב ולהתאושש מאיומים ואסונות.
  3. כתחליף לבניית שכונות חדשות בשלב ב’, העירייה חייבת לפתח את העיר כעיר ירוקה, לתת עדיפות משמעותית לנטיעת עשרות אלפי עצים גדולים שיתנו צל לאורך הרחובות והשדרות, בפארקים, בשבילי אופניים, בשבילים להולכי רגל, מתקני שעשועים, מתקני כושר ומקומות שהם לרווחת התושבים.

לאור האמור לעיל, העירייה חייבת למשוך את תוכנית 420-0514364  תוכנית כוללנית מד 2040 ולעדכן את התוכנית בהתאם לאמור לעיל, בכדי ששלב ב’ של העיר יתאים לתכנון של עד 120,000 תושבים בלבד, בעיר איכותית וירוקה שבה יוגדלו משמעותית איזורי התעסוקה והמסחר לטובת תושבי העיר.

בברכה,
אבי אלבז- 
                                                         

חבר מועצת העיר

מודיעין-מכבים-רעות

יו"ר האופוזיציה

יו"ר וועדת ביקורת       יו"ר סיעת מודיעין חופשית       

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים