חיפוש
 
לדף הבית >>     עט לשירה - יעל רן >>

אשבם - המלצה על ספר השירה השני של יובל שחף ארז

 

שחף ארז הוא אחד מהמשוררים המפתיעים והמיוחדים שהכרתי בשנים האחרונות. לפני מס’ חודשים הוציא לאור את ספר שיריו השני, ובו יעסוק הטור הבא...

 

אשבם - שחף ארז
המלצה מאת: יעל רן


ספר שיריו השני של שחף ארז – "אשבם", יצא לא מזמן לאור, ולא היה לי כל ספק שאקרא אותו בעיון ובקשב רב. זאת לאחר שהתוודעתי לכישרון כתיבתו בספר שיריו הראשון "צלו של אחאב", עליו כתבתי המלצה לפני כשנתיים.

שחף הינו פסיכולוג קליני בהכשרתו. "אשבם" יצא לאור בהוצאת "קתרזיס" במסגרת חממת מפעל הפיס למשוררים בתחילת דרכם.

כאשר ניגשים לקריאת ספר שני של משורר, אין מנוס מלבצע השוואה ולראות האם חלה תמורה בכתיבה ובנושאים הנבחרים. שחף אינו ממחזר את רעיונותיו, גם אם נראה כי ישנו חוט מקשר לרעיונות שהובעו בספרו הראשון, ובפרט בהקשר ללחימה וימיו בשירות הצבאי. כישרונו טמון ביכולתו להביע רגשות באמצעות דימויים חזקים ומקוריים ולגעת בדברים באופן מעורפל שמעורר את יצר הדמיון והסקרנות.

בנוסף לקטעי השירה הכתובים בהידוק פואטי, שחף משלב  בספר זה גם קטעי פרוזה קצרים. אלו עוסקים באהבה, בטבע, בתחומי הנפש (המתכתבים עם עיסוקו בקליניקה), ובזיכרונות הקשורים לימי המלחמה. נראה כי בכתביו חלה פריצת דרך הן מבחינת אופן הכתיבה והן מבחינת היכולת לחשוף פרטים רבים יותר על חייו.


("בשולי מכתב, סכיזופרניה" - לקוח מתוך השער הראשון: "שעת הקונכייה", עמ’ 20).

גם לשם המיוחד של ספרו יש להתייחס בתשומת לב ראויה. ייתכן ש-"אשבם" הינו אזכור לאש המלחמה ואולי גם לאש הנשמה הבוערת על אף התמורות בדרכה.

שחף הוא משורר שראוי להיחשף לקריאתו ולגלות את כתביו, הדורשים לעיתים עיון חוזר, על מנת להעמיק ברעיונות הגלומים בם. את להבת הקריאה הוא מצית מלכתחילה ומשאיר אותה דולקת בלב הקורא גם בסיומה.

(השיר "שמונה עשרה" - לקוח מתוך השער השני: "המלחמה",  עמ’ 25)

עורך ראשי:
יואב גלבוע
עריכה: ד"ר נוית בראל
הספר ראה אור במסגרת חממת מפעל הפיס למשוררים בהוצאת "קתרזיס".

לקריאת ביקורות על ספרי שירה נוספים לחצו על הלינק: עט לשירה - יעל רן
מצאו אותי גם ב-f
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים