חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מתגייסים להכשיר סייעות לגיל הרך

 

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שיגר הבוקר מכתב לשר לשירותים חברתיים, חיים כץ, ולשר האוצר, משה כחלון,  בו הציע כי מרכז השלטון המקומי יבצע הכשרות לסייעות בגנים לגילאי 0-3

 

כבר כיום מרכז השלטון המקומי מכשיר אלפי סייעות לגנים בגילאי 3-6, ב-58 מוקדים ברשויות מקומיות בפריסה ארצית, כך שלמעשה התשתית קיימת וזהו הגוף היחידי בישראל המעביר הכשרות לסייעות גנים.

הסייעות המשתתפות בקורס עוברות הכשרה מקיפה של 270 שעות על פי הנחיות משרד החינוך. נושא חוסר הכשרת הסייעות לגילאי 0-3 עלה בשבועות האחרונים על סדר היום ביתר שאת עקב פרסומם של מקרים רבים בהם נחשפו התעללויות בתינוקות והיעדר תפקוד בסיסי מתאים של סייעות רבות. במכתבו ציין ביבס כי ביכולתו של מרכז השלטון המקומי להוסיף במיידית כיתות ייעודיות לסייעות של הגיל הרך בכל רשות או אזור שמעוניין בכך, ואף לבנות קורס ייעודי, שיהווה גם כלי סינון עבור אלו שלא מתאימות לטיפול בילדים בגיל הרך וגם כלי עבודה עבור אלו שכן נמצאו מתאימות לכך. לדבריו של ביבס, אם המשרד לשירותים חברתיים יחליט לחייב סייעות לעבור קורס הכשרה לתפקיד זה ויממן אותו, מרכז השלטון המקומי ערוך לדאוג להכשרה בסיסית אף בקיץ הקרוב לקראת שנת הלימודים הבאה.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "היעדר הכשרה בסיסית לסייעות לגיל הרך וחוסר הפיקוח על עבודתן השוטפת, הביאו לדאבוננו למקרי קיצון אך גם מעבר לכך- למצב בו הסייעות מתפקדות על תקן בייביסיטר בלבד, ללא הידע הדרוש לטיפול בילדנו הרכים. אם המדינה החליטה שהכשרה לסייעות לילדים בגילאי 3-6 הינה חובה, קל וחומר שעל המדינה לדאוג להכשרה עבור סייעות לגילאי 0-3.  מרכז השלטון המקומי החליט להציע את עזרתו בהכשרת הסייעות ולהביא לפתרון מיידי בנושא זה. אם יבחרו בכך השר לשירותים חברתיים חיים כץ, ושר האוצר משה כחלון, אנו נשמח להעמיד את צוותנו לטובת נושא חשוב זה עבור כלל תושבי מדינת ישראל"

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים