חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

האם בשר אדום אכן מזיק

 

דנית תושבת מודיעין שואלת: ”האם בשר אדום באמת מזיק וכמה כדאי לצרוך ממנו? עדיף לאכול עוף?” לתשובתה של הנטתורופתית המוסמכת בטינה ססמסקי, כנסו.

 

האם בשר אדום אכן מזיק

השואלת, דנית ממודיעין

האם בשר אדום באמת מזיק וכמה כדאי לצרוך ממנו? עדיף לאכול עוף?

 

תשובת המומחית:

שלום דנית,

המחלוקת סביב צריכת בשר בקר היא מאוד עכשווית!

האדם צורך בשר בקר מימי ימימה, אבל, הבקר של עד לפני שני עשורים אינו הבקר שאנו צורכים היום (כמעט כמו כל מוצר מזון אחר, לצערנו).

כיום, הבקר גדל בצפיפות ומקבל מזון יבש מדגנים בעיקר, להבדיל מעשב טרי שהוא המזון האידאלי לפרות.  לכן, הפרה אינה מקבלת את הערכים התזונתיים הנדרשים להתפתחות בריאה ותקינה ולכן אנו צורכים בשר שכבר אינו מכיל את הערכים האופטימליים ובנוסף, עם אחוזי שומן הרבה יותר גבוהים.  תוסיפי לזה את התרופות שהפרה מקבלת ושגם הם מועברות אלינו לדאבוננו...

יחד עם זאת, אני עדיין ממליצה על צריכת בשר בקר בכמות מתונה של 150-250 גרם פעם בשבוע עד פעם ב10 ימים.  הסיבה היא כי בשר בקר עשיר בערכים תזונתיים שאינם מופיעים בחלבונים אחרים או מופיעים בכמות מופחתת כגון קרניטין, קראטין, אווץ, ברזל, B12, B6, B3.  

בנוסף, אין שום מחקר בעולם שמוכיח באופן מוחלט שבשר בקר גורם למחלות.  שום מחקר.  כל המחלוקת היא סביב השערות בלבד. אומנם, ישנם כן מחקרים המעידים על קשר בין סרטן במעי הגס וצריכה מוגברת של בשר שהוכן על גחלים (על האש), לכן חשוב לא לחרוך את הנתח.

עוד המלצה, וגם היא על פי מחקר, רצוי מאות להמנע או לפחות להפחית משמעותית את הצריכה של בשר מהונדס כגון: נקניקים, נקניקיות, בשר מעושן.

ויש עוד סיבה מאוד חשובה שבגללה כדאי לאכול בשר: זה טעים כל כך!

ועכשיו לגבי העוף:  כל מה שאמרתי על תנאי גידול של הבקר חלים גם על עוף.לכן אני ממליצה על צריכת עוף שגדל חופשי וללא אנטיביוטיקה, כנ"ל הביצים, אם התקציב מאפשר, עדיף אורגני.

בשורה התחתונה: כדאי לגוון בין סוגי החלבונים - קצת עוף, קצת בקר, דגים 3 פעמים בשבוע ולשלב גם ביצים (2-3 ביום).

מקווה שעניתי לשאלה, את מוזמנת לפנות אלי בפרטי אם משהו אחר עולה.

 

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים