חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

זוגיות - מדע בדיוני או מציאות / קציעה לאודר

 

שני אנשים, גבר ואישה, ללא קשר דם, לעיתים מתרבות שונה, שפה שונה ומנהגים שונים, נכנסים כדת וכדין תחת חופה וקידושין והוכרזו כגוף אחד. מעכשיו הוחלט כי מעתה ועד עולם הנ”ל יחיו תחת עינו הגדולה של ”האח הגדול”.  זוגיות מדע בדיוני ? או מציאות ?

 

זוגיות מדע בדיוני ? או מציאות ?

 

קציעה אלדר 

זוגיות מדע בדיוני ? או מציאות ?

שני אנשים, גבר ואישה, ללא קשר דם, לעיתים מתרבות שונה, שפה שונה ומנהגים שונים, נכנסים כדת וכדין תחת חופה וקידושין והוכרזו כגוף אחד. מעכשיו הוחלט כי מעתה ועד עולם הנ"ל יחיו תחת עינו הגדולה של "האח הגדול".

 עליהם "לייצר" המשכיות ולהתרבות, עליהם להסתדר בתוך ארבע קירות עם כל "התוספות" שכל אחד מביא אתו...עד יום מותם.

נשמע כמו משהו בדיוני לא ? משהו בלתי אפשרי ?

אכן לעיתים זוגיות נראית כמשהו מאוד סיזיפי, קשה,קר וכמעט בלתי אפשרי. אנחנו בין "היצורים" היחידים שמצופה מאתנו להישאר אחד עם השנייה לעד בלי "לאכול" אחד את השנייה.

אך, זוגיות מייצרת המון דברים טובים כאשר אנו בתור שותפים "לפרויקט" אחראים להוביל אותו למקום טוב של כבוד הדדי, שותפות ורצון להישאר בתא הזוגי ולהתפתח בו. בתוך המחקר הזה ישנם חוקים שכל תא זוגי מחליט מהם החוקים הרלוונטיים עבורו ולפיו הוא חי, כאשר חריגה מהכללים עלול להוביל לבעיות בתוך התא הזוגי.

עכשיו תאכלס: אני מעריצה נלהבת של זוגיות, לדעתי המקום של "ה-ביחד" מעצים את האישיות של כל אחד מבני הזוג, נכון זו עבודה קשה ולא פשוטה, צריך לעיתים לוותר, צריך לעיתים "לבלוע צפרדעים" ואיך סיכמה את זה יפה אחת מהמשתתפות בסדנאות שלי של הגיל השלישי : "לעיתים צריך לא לראות הרבה ולא לשמוע הרבה"... ועכשיו אני אוסיף על כך, זוגיות כמו בכל דבר אם לא תשקיע תשקע, אם לא תזרע תדשן ותשקה לא יפרחו לך פרחים, ואת המוטיב "להחליף" יש לשנות "בלתקן".

קשה?

לא כל כך...

כל מה שצריך זה רק לרצות להיות שם, כל השאר יבוא.

בהמשך נדבר על הבחירות שלנו בחיים וכיצד הם משפיעים על הזוגיות שלנו.

 

 

יש לכם עוד שאלות לקציעה אלדר - סדנאות זוגיות ומיניות? כנסו!

קציעה אלדר = מנחת סדנאות זוגיות ומיניות   לקביעת מועד 0509616969

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

 

מדורים