חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

מה עושים כשיש פחד ממחויבות? / שמרית אלישע

 

רונן מראשל”צ שאל: ”מה עושים כשיש פחד ממחוייבות וחוסר רצון להיקשר עד הסוף? יכול להיות שעוד לא פגשתי מישהי מתאימה אבל נראה לי יותר שזה חוסר רצון להתחייב.” לתשובתה של יועצת הזוגיות שמרית אלישע, כנסו.

 

פחד ממחויבות

השואל, רונן מראשל"צ

מה עושים כשיש פחד ממחוייבות וחוסר רצון להיקשר עד הסוף? יכול להיות שעוד לא פגשתי מישהי מתאימה אבל נראה לי יותר שזה חוסר רצון להתחייב.

 

תשובת המומחית:

שלום רונן,

פחד ממחוייבות הוא אחד המאפיינים של טיפוס המכונה "ההרפתקן" כדי לדעת בוודאות שאתה הוא טיפוס זה יש לאבחן אותך לעומק. אבל חשוב שתדע,שיש תופעה כזו והיא מתכתבת עם הנטייה לחופש. אכן יכול להיות,שעדיין לא פגשת את האחת והיחידה , כי אכן מכל 7 מליארד האנשים בעולם יש רק אחת ,שהיא המיועדת לך. עם זאת. אתה "הסגרת" את הפחד ממחוייבות. ולכן, כדי לחתור לאמת, עלינו לעשות הבחנה בין הנטייה לברוח מקשר מחייב, הנובעת מפחד משגרה ומרוטינה,המאפיינת קשר יציב, ובין הקושי האובייקטיבי למצוא את האחת שלך.

 כדי לחבר בין שתי המשימות, להשלים עם הצורך לפתח יכולת להיות מחוייב ובין בחירת האחת שלך, עליך להבין כי כמו כל דבר בחיים. אין שלימות, בשלב כזה או אחר,תאלץ להשלים עם העובדה,שקשר רציני מתכתב עם מחוייבות (גם אתה היית רוצה את זה מבת זוגך...) כדי להינות מקשר יציב,שמתבסס על נאמנות משפחתית. ומעניק תחושת ביטחון - יש להשקיע מחוייבות. 

טבעת נישואין היא פס זהב מכופף בשני הצדדים. זה מהותו של קשר נישואין . הבעיות מתחילות כשהאגו נכנס באמצע. וכל אחד נאבק על שלו.

קשר נישואין הוא הזדמנות למסע של גדילה והתפתחות. עם הדרכה נכונה . אפשר לסלק את הפחד ממחוייבות ולגלות את השלווה והחופש שמעניקה יציבות. 

ולסיום אני רוצה להזמין אותך להתבונן האם אתה רץ לחופש או בורח מהתמודדות. האם החופש הוא אכן מילה נרדפת לאושר , או שהוא שם אותך במקוםשל לרדוף אחרי משהו שכל הזמן מתרחק, אחרי הכל, רק כשמתמודדים פנים אל פנים עם האמת, אפשר  לנצח את העכבות.

 

בהצלחה,

שמרית אלישע   יועצת נישואין ומאמנת אישית, ראשון לציון

0523451834

 

 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

 

מדורים