חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הם חופרים גם בשישי

 

החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה, ייפתחו באופן מיוחד גם ביום שישי 17.11. החפירות יחלו בשעה 7 בבוקר עד שעות הצהריים והן יתמקדו ביום זה באזור המצודה הצלבנית על הגבעה,

 

החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה, ייפתחו באופן מיוחד גם ביום שישי 17.11. החפירות יחלו בשעה 7 בבוקר עד שעות הצהריים והן יתמקדו ביום זה באזור המצודה הצלבנית על הגבעה, כשהן מיועדות לתושבים ולמתנדבים מעל גיל 18. פעילות זו מצטרפת לחפירות  הארכיאולוגיות שעורכים תלמידי בתי הספר העל יסודיים על הגבעה. בשל החורף המתקרב, תסתיים הפעילות בעוד כשבוע ותחודש שוב עם בוא האביב, בסמוך לחג הפסח.  

זו שנה שנייה בה מתקיימות החפירות בגבעת התיתורה, ביוזמת רשות העתיקות ועיריית מודיעין מכבים רעות ובהובלת הוועדה לשימור אתרים בראשות חבר המועצה שמעון גואטה. מטרת הפרויקט, הינה לשמר נכסי עבר, בין אם אלה שרידים רוחניים ובין אם חומריים. בנוסף, באמצעות הפרויקט חווים התלמידים את ערך שייכותם למקום ולמורשת העיר, תוך הדגשת זהותם בשרשרת הדורות.  הפרויקט כולל ימי הסברה מעמיקים בבתי הספר וכמובן, יום חפירה בשטח על ידי התלמידים.

בשנה שעברה הניבה  התכנית הצלחה מרשימה בחפירות הארכיאולוגיות והיו בה גילויים מרהיבים שהתלמידים ומתנדבים מצאו על גבעת התיתורה. במהלך החפירות נחשפה החצר הפנימית של המצודה הצלבנית ובה התגלו תנורי חרס קדומים (טבונים), סירי בישול, קנקנים, כלי הגשה ושולחן, וכן תכשיטים רבים, חלקם עשויים ברונזה וכסף.

הגבעה ממוקמת בצפון מזרח העיר וגודלה כחצי דונם ומהווה אתר עתיקות ייחודי ומרתק, בו נתגלו עדויות רבות לפעילות אנושית מלפני אלפי שנים ועד לימינו. כיום, גבעת התיתורה מהווה אתר טבע, נוף ומורשת מרכזי בעיר, והיא עונה על תחומי עניין מגוונים כמו חינוך, תצפיות, מורשת, היסטוריה כללית וצבאית, חי, צומח וארכיאולוגיה.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

 

מדורים