חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

בהראל סירבו לשלם תגמולים לחולי האלצהיימר

 

האם נמצאה התרופה לאלצהיימר? האם ניתן להחלים מהמחלה הנוראה? על פי חברת הביטוח הראל הדבר לכאורה אפשרי, לפחות כך נטען בתביעה אשר הוגשה ע”י משפחת קשיש בן 80 המאושפז במחלקת ”תשושים” במוסד סיעודי המבריא בכפר סבא.

 

האם נמצאה התרופה לאלצהיימר? האם ניתן להחלים מהמחלה הנוראה? על פי חברת הביטוח הראל הדבר לכאורה אפשרי, לפחות כך נטען בתביעה אשר הוגשה ע"י משפחת קשיש בן 80 המאושפז במחלקת "תשושים" במוסד סיעודי ’המבריא’ בכפר סבא.

לדברי עוה"ד רפאל אלמוג ורן שפירא, ממשרד עוה"ד אלמוג-שפירא, אשר הגישו את התביעה נגד ’הראל’ מטעם המשפחה - האיש הפך בשנת 2016 לסיעודי עקב בעיות גופניות וקוגניטיביות קשות, שהחמירו בתקופה האחרונה.

הקשיש עבר שיקום בן שלושה שבועות לאחר הניתוח, אך הירידה הקוגניטיבית המשיכה, וניתנה הוראה רפואית
להפקיד עליו השגחה מסביב לשעון.

כיום מאושפז הקשיש במוסד, במחלקת תשושי נפש, סובל מבלבול, ירידה קשה בזיכרון, מחוסר יציבות ומנפילות חוזרות, ואף נמצא מספר פעמים משוטט במוסד, מחוץ למחלקתו, ללא סיבה.

בדיקה שערכה לו ד"ר דפנה שפט, מומחית לפסיכיאטריה ולרפואה פנימית, העלתה כי הקשיש סובל מאלצהיימר
מדרגה בינונית, וזקוק לתרופות ולהשגחה. אשתו של הקשיש הגישה לפני כשנה תביעה לחברת הביטוח ’הראל’ ממנה רכש בעלה ביטוח סיעודי, לקבלת תגמולי הביטוח להם הוא זכאי.

לדברי עוה"ד אלמוג ושפירא, חברת ’הראל’ שלחה רופאה מטעמה, אשר בדקה את הקשיש וקבעה, כי הוא אכן עונה להגדרה של ’תשוש נפש’ בפוליסה, ולכן זכאי לקבלת תגמולי ביטוח של למעלה מ-6,000 שקלים בחודש.

אלא שמספר חודשים לאחר מכן החליטה חברת ’דקלה’ (אשר כידוע נרכשה על ידי הראל עצמה) כי התובע אינו עומד יותר בתנאי הביטוח, ובמילים אחרות, "התאושש" מתשישות הנפש בה לקה, ולמעשה הפך לאדם עצמאי, שלא זכאי לתגמולי ביטוח.

מ’דקלה’ נשלחה נציגה אשר תשאלה את הקשיש ואת אשתו במוסד שבו הוא מאושפז, וקבעה בין השאר כי מצב רוחו השתפר וכי מצבו הקוגניטיבי (על אף שכאמור אובחן כחולה באלצהיימר) השתפר, וכיום הוא אינו נחשב "תשוש נפש".

"מכתב הדחיה של חברת דקלה מקומם ביותר" אומר עוה"ד רפאל אלמוג. "מדע הרפואה טרם גילה מרפא למחלת אלצהיימר, והלוקים בה חווים התדרדרות מתמשכת במצבם. על פי הגדרות החוק, כל קשיש הלוקה במחלה דמנטית, כגון אלצהיימר, נחשב לחולה סיעודי – וזכאי מיום האבחון לתגמולי ביטוח סיעודי. מעשיהן של ’דקלה’ ו’הראל’ הוא חמור שבעתיים, מפני שהתובע כבר הוכר כסיעודי, ועתה, עם הפסקת התגמולים, נדרשת משפחתו לגייס כספים על מנת להמשיך ולאשפזו, ובתוך כך להיאבק בהחלטה האבסורדית והמרושעת של חברות הביטוח – תוך ניסיונות הוכחה מיותרים שהאיש סיעודי".

עוה"ד רפאל אלמוג ורן שפירא דורשים בתביעה אותה הגישו נגד חברות ’הראל’ ו’דקלה’, כי תשלום התגמולים יימשך – לאלתר ובדיעבד. כמו כן הם מבקשים להשית על חברות הביטוח ריבית עונשית עקב פעולתן, שלדבריו,
לוקה בחוסר תום לב משווע. התביעה נדונה בימים אלה בביהמ"ש השלום בתל אביב. 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

 

מדורים