חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

תביעה על 2.5 מיליון ש”ח: הגיע ל`אסף הרופא` עם דימום מוחי

 

בית החולים ’אסף הרופא’ התעלם מממצאים חד-משמעיים אשר העידו על כך שהתובע סובל מלחץ תוך גולגלתי מוגבר. התביעה נגד בית החולים עומדת על 2.5 מיליון ש”ח

 

בית החולים ’אסף הרופא’ התעלם מממצאים חד-משמעיים אשר העידו על כך שהוא סובל מלחץ תוך גולגלתי מוגבר, ממצאים שעלו מבדיקות אותן ביצע לאחר שהגיע לחדר מיון בבית החולים אסף הרופא.כך אומרים עורכי הדין  פייל ומושקה-פרדל המייצגים את התובע: "רק שבועיים קודם לכן אושפז האיש בבית החולים בשל חבלת ראש שגרמה להמטומה.

אולם חרף ההוראות שנרשמו בתיקו, טוענם עורכי הדין, - שוחרר התובע גם בפעם השנייה לביתו – תוך הוראה ליטול משכך כאבים  מסוגאופטלגין, ללא ביצוע בדיקת CT מוח חוזר וללא בדיקת נוירוכירורג.

"אילו הצוות הרפואי בבית החולים היה מטפל בתובע בהתאם לפרקטיקה הרפואית הנוהגת והמחייבת, ובהתאם למצבו הרפואי, היה ניתן למנוע את התרחבות ההמטומה, וכפועל יוצא את מלוא נזקיו של התובע, אשר מגבילים את תפקודו היומיומי ופוגעת באיכות חייו" אומרים עוה"ד פייל ומושקה-פרדל. 

בתביעה נטען כי מצבו של הגבר המשיך להחריף, הוא החל לסבול מנפילות, חוסר התמצאות, כאבי ראש קשים והפרעות בראייה ובקואורדינציה. משהגיע בפעם השלישית ל’אסף הרופא’ ביקשו הרופאים לאשפזו, אך לדבריו, הוא איבד את האמון בצוות הרפואי, וחתם על טופס שחרור, ואשפז את עצמו באיכילוב.

באיכילוב ביצעו לו הרופאים בדיקת CT באופן מיידי, אשר הדגימה דימום מוחי משמעותי, והוא הובהל לניתוח לניקוז הדמם. לאחר 9Eספר ימים, ועקב החמרה במצבו, בוצע לו ניתוח נוסף, ולאחר התאוששות הוא שוחרר לביתו.

מאז השחרור מהאשפוז, סובל הגבר מעצבנות, חוסר ריכוז, הפרעות ראיה משמעותיות ופזילה, רעד בלתי נשלט בידיו, ואובדן כושר עבודה.

לאחר שנבדק במוסד לביטוח לאומי  - נקבעה לו נכות צמיתה של 50%, ועוד 15% נוספים על הפרעות ראייה.

ד"ר חיים עזר, מומחה לנוירוכירורגיה ונוירוכירורג בכיר ב’מרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה’, אשר בדק את פרטי המקרה מטעם התביעה, קבע בחוות דעתו כי הצוות הרפואי של ביה"ח אסף הרופא חרג במקרה זה, באופן משמעותי מהפרקטיקה הרפואית המקובלת.

לדבריו, התסמינים עליהם התלונן התובע מצביעים באופן מובהק על עליה בלחץ התוך-גולגלתי. לדבריו, כאשר אדם הסובל מבעיות קרישה מתלונן על שטף דם בראשו  - יש לבצע לו בדיקת CT מיידית, וכן בדיקות CT רצופות למעקב - על מנת לוודא ששטף הדם לא מתפשט בראשו.

שחרורו של התובע לביתו, תוך התעלמות מהמלצת הצוות הרפואי לאשפזו במקרה של תלונה חוזרת – חרץ את גורלו – קבע ד"ר עזר.

בימים אלה הגישו עורכי הדין, בשמו של הגבר, תביעה נזיקית בטענה לרשלנות רפואית נגד ביה"ח אסף הרופא ומשרד הבריאות אשר מפעיל אותו.

התביעה הועמדה על הסכום המקסימלי שמתיר החוק במקרים של רשלנות רפואית (2.5 מיליון שקלים) ונדון בימים אלה בביהמ"ש השלום בתל אביב.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

 

מדורים