חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

כך תתמודדו עם יתוש הנמר האסייתי

 

יחידת ההדברה במנהל איכות הסביבה בעירייה מבצעת בימים אלו ריסוס תעלות ומאגרי מים ועורכת ביקורות במשתלות, פנצריות ואפילו בבתים פרטיים על מנת לצמצם את כמות העקיצות * הנמר האסייתי הוא יתוש קצר תעופה ולכן אם נעקצתם...

 

יחידת ההדברה במינהל איכות הסביבה פועלת רבות על מנת להתמודד עם "עונת היתושים" והחלה את פעילותה לפני מספר חודשים על מנת למנוע ככל הניתן את התרבותם. היחידה מבצעת מזה מספר חודשים ריסוס שבועי של כל תעלות המים הסובבות את העיר. כך גם לגבי האגמים במערב העיר שם מבוצעות ביקורות שוטפות ובמידת הצורך ריסוס נקודתי. כמו כן, מבצעת היחידה סריקות בשטחים פתוחים על מנת לאתר מאגרי מים שלא נוקזו. בתוך העיר היחידה מבצעת מניעה יזומה, בית היתר סריקות בקולטני מים, ביקורות במשתלות וצמיגיות (פנצ’ריות) ברחבי העיר.

זן היתוש שעקיצותיו נחשבות למגרדות וכואבות, במיוחד בשעות הערביים, הוא: "הנמר האסייתי", בשונה מזני היתושים הנפוצים באזורנו. ביחידת ההדברה בעירייה מסבירים כי מדובר ביתוש קצר תעופה ולכן אם נעקצתם סביר להניח שמוקד הדגירה לא רחוק ממכם. נקבת היתוש מזו הנמר האסייתי מסתפקת בכלי קיבול קטנים כדי להטיל ביצים. כך שצמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות ועוד עשויים לשמש מוקד דגירה של היתוש.. העיר. כמו כן, בהתאם לפניות תושבים למוקד העירוני, מבצעת היחידה, באישור התושבים, סריקה של מוקדי דגירה גם בבתים וחצרות פרטיים.

אז איך ניתן להתמודד עם הנמר האסייתי? ראשית יש לקיים סריקה שבועית באזור מגוריכם על מנת לאתר מקורות מים עומדים. יש לרוקן דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים בהם הצטברו מים עומדים. יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. חשוב להדגיש כי לחות גבוהה מושכת יתושים.

ביחידת ההדברה מסבירים עוד כי ההתמודדות מול הנמר האסייתי היא ברובה מניעתית שכן טיפול או ריסוס נקודתי לא יפתור את הבעיה שכן אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה אז היתושים ישובו. לכן שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב מאוד על מנת לצלוח את העונה.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

 

מדורים