חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשות תזריע מצורע

 

חודש כל כך עמוס. התחלנו בפסח.  המשכנו להזכיר ולזכור את יום השואה ובשבוע הבא יום הזיכרון לחללי צ.ה.ל. ומיד לשמחת יום העצמאות השבעים למדינה, איך הכול בא לידי ביטוי? כ”ז  ניסן תשע”ח (לפרשות תזריע מצורע)

 

חודש כל כך עמוס. התחלנו בפסח.  המשכנו להזכיר ולזכור את יום השואה ובשבוע הבא יום הזיכרון לחללי צ.ה.ל. ומיד לשמחת יום העצמאות השבעים למדינה, איך הכול בא לידי ביטוי?

בראש ובראשונה בכוח הדיבור.  בתקשורת ברדיו. בתיאטרון ובטלוויזיה

יכולת הדיבור מבדילה את האנושות משאר הבריאה, המתחלקת  כידוע ל-4 חלקים : דומם, צומח, חי ומדבר. הפה שלנו הוא  כל כך חשוב שחלים עליו מצוות ואיסורים רבים:

בשבוע שעבר קראנו על מאכלות אסורים. התורה מגבילה אותנו  בסוגי האכל ומבדילה בינינו לשאר חיות הטרף .  צריך לדעת מה מותר להכניס לפה. יחד עם זאת מה אסור להוציא מהפה,

השבוע  כשלומדים על  מחלת הצרעת לסוגיה השונים תולים חז"ל את אחת הסיבות  לחטא לשון הרע.  התורה שמעודדת אותנו להתפלל ולדבר  וללמד את ילדינו  כמו שעשינו זאת בהגדה של פסח מצד אחד, ומאידך אוסרת עלינו לרכל ,לשקר, ולדבר לשון הרע.בימינו  הפך הדיבור  בין האנשים לשיח בין הרשתות.  גם בסמארטפונים או בפייסבוק, ובווטסאפ אנו מעבירים ידיעות וחדשות בכמות  מרובה ולכן הזהירות באמצעי התקשורת חייבת להיות כפולה ומכופלת.

היד  הקלה על המקלדת חייבת  לעבור מבחן של ניקיון ותקינות השפה וטוהר השיח הציבורי.

 עם כל הביקורת צריך לראות ולהשמיע דברים טובים על מדינתנו ואני תורם את השיר הבא:

בת שבעים

בלי ע’ רעה כולנו שבעים עם ע’ טובה

עלינו .גדלנו, ונלחמנו,,, גידלנו ילדים ונכדים

ואנו  ב"ה מרוצים.

כשנכנס יי"ן יוצא סו"ד ש- 70 מרומז!

מה נאחל לעשור הבא?   10שנות גבורה

וזקנה בריאה אינשאללה. הללו-י-ה

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים